صادرات بیش از 10 میلیون دلار تجهیزات شهربازی به خاورمیانه
یک تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات تفریحی و شهربازی گفت: سالانه بیش از 10 میلیون دلار تجهیزات تفرحی و شهربازی از سوی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ،مهدی بیات تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات تفریحی و شهربازی، با بیان اینکه صنعت تولید تجهیزات تفریحات و شهربازی در کشور در حال پیشرفت است، اظهار کرد: این صنعت در حوزه تجهیزات فضای باز تحت تاثیر محصولات چینی نگرفته است و توانسته از لحاظ کیفیت و هزینه تمام شده با تولیدکنندههای بزرگ دنیا رقابت مناسبی داشته باشد؛ بهگونهای که هماکنون صادرات محصولات ایرانی به کشورهای نظیر افغانستان، عراق و قرقیزستان صورت میگیرد و تا پیش از نزاع سیاسی بین ایران و عربستان این صادرات در حجم وسیعی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس در جریان بوده است.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی توان پوشش کلیه درخواستهای داخلی را داشتهاند، اظهار کرد: محصولات ایرانی به علت ارزان بودن قیمت انرژی و مواد اولیه مانند آهن و فایبرگلاس حتی با وجود مشکلاتی نظیر عدم پرداخت یارانه صنعت در قیمت تمامشده نسبت به دیگر کشورهای تولیدکننده حتی چین دارای مزیت است که این مزیت قیمتی توجه سفارشدهندههای منطقهای را جلب کرده و در صورت معرفی به بازارهای جهانی قطعا توانایی توسعه صادرات خود را خواهد داشت.
این صادرکننده در ادامه با بیان اینکه در پنج دهه گذشته تعدادی از وسایل بازی حتی در بزرگترین پارکهای دنیا تغییر نکرده است، افزود: تولیدکننده داخلی در حالی به کیفیت و قیمت قابل رقابت صادراتی دست یافته است که علاوه بر تولید وسایلی که به شکل سنتی در شهربازیها وجود دارد با حضور در عرصههای جهانی توانسته است با تغییراتی که ایجاد میشود پیش رود.
به گفته وی، البته درخصوص برخی لوازم تکنولوژیک و فضای بسته هنوز به توسعه فناوری و دستیابی به خط تولید قابل رقابت با کشوری مانند چین نیاز داریم.
انتهای پیام/
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی توان پوشش کلیه درخواستهای داخلی را داشتهاند، اظهار کرد: محصولات ایرانی به علت ارزان بودن قیمت انرژی و مواد اولیه مانند آهن و فایبرگلاس حتی با وجود مشکلاتی نظیر عدم پرداخت یارانه صنعت در قیمت تمامشده نسبت به دیگر کشورهای تولیدکننده حتی چین دارای مزیت است که این مزیت قیمتی توجه سفارشدهندههای منطقهای را جلب کرده و در صورت معرفی به بازارهای جهانی قطعا توانایی توسعه صادرات خود را خواهد داشت.
این صادرکننده در ادامه با بیان اینکه در پنج دهه گذشته تعدادی از وسایل بازی حتی در بزرگترین پارکهای دنیا تغییر نکرده است، افزود: تولیدکننده داخلی در حالی به کیفیت و قیمت قابل رقابت صادراتی دست یافته است که علاوه بر تولید وسایلی که به شکل سنتی در شهربازیها وجود دارد با حضور در عرصههای جهانی توانسته است با تغییراتی که ایجاد میشود پیش رود.
به گفته وی، البته درخصوص برخی لوازم تکنولوژیک و فضای بسته هنوز به توسعه فناوری و دستیابی به خط تولید قابل رقابت با کشوری مانند چین نیاز داریم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *