هواپیماهایی که عاقبت به خیر شدند! + تصاویر
معمولاً یک هواپیما اگر خوش شانس بوده و سقوط را تجربه نکند، بعد از بازنشستگی باید راهی قبرستان هواپیماها شده و اوراق شود. اما برخی از این غول های آهنی سرنوشت جذاب تری در انتظارشان بوده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، تغییر کاربری ساختههای دست بشر به جای اوراق کردن آنها در گوشهای از شهر میتواند اتفاق خوبی باشد، به شرط آنکه هزینههای خرج شده را هم به خوبی بازگرداند. یکی از تغییر کاربریهایی که اتفاقا میتواند به بازگشت هزینه هم کمک کند، تبدیل غولهای هوایی دنیا به مکانی برای غذا خوردن و یا استراحت کردن است!
هواپیماها معمولاً عمر مشخصی دارند و با اینکه در برخی خطوط هوایی مسافری و غیر آن گاهی هواپیماهایی با عمرهای زیاد دیده میشود، اما یکی از بحثهای اصلی در هواپیماها، سرویس و چک کردن ابزارهای آنهاست که عمرشان را طولانیتر میکندو با این حال بالاخره روزی فرا میرسد که هواپیمایی عمرش تمام شود و هرچه سرویس هم شود، باز نتواند بپرد، در این صورت به غول آهنی اوراق شدهای روبرو هستیم که به دردی نمیخورد و باید از بین برود، در بیشتر موارد بخش های مختلف را جدا میکنند و در صنعتهای دیگر از آنها استفاده کنند، اما گاهی ایدههای جالبی به وجود میآید که در بیشتر مناطق مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند همین قراضهها را به جاذبه گردشگری تبدیل کند.
هتل جامبو
ابتدای سال ۲۰۰۸ در سوئد یک بوئینگ ۷۴۷ بعد از اینکه عمر خودش را کرده بود، تبدیل به معضلی برای این کشور شد! آنها به دلایل زیست محیطی نه میتوانستند آنرا قراضه کنند و نه جایی برای نگهداری این غول آهنی داشتند. اما ایده هتل و رستوران بسیار مبتکرانه و هیجان انگیز بود که با تغییراتی در داخل هواپیما آن را به هتلی برای اقامت مهمانان بدل کنند.
هواپیما به فرودگاه آرلاندا در استکهلم سوئد برده شد و همانجا با پایههای بتنی آن را ثابت کردند و در سال ۲۰۰۹ رسما «هتل جامبو» با ۲۹ اتاق زیبا کارش را شروع کرد. البته این هتل سوئیت هم دارد به همراه رستوران و کافهای که در تمامی ساعات به مهمانان سرویس میدهد. گرانترین اتاق هتل همان سوئیت آن است که شامل کابین هواپیما میشود. همچنین گذراندن یک شب در آن بین ۳۰۰ تا یک میلیون ۵۶۰ هزار تومان هزینه دارد. این هتل به عنوان یکی از هتلهای گرانقیمت با امکانات منحصر بفرد دنیا شناخته میشود.
چمدان هوایی
یکی دیگر از این هتل های هواپیمایی معروف به چمدان هوایی است که سالها در خطوط هوایی شرق آلمان مسافران را جابه جا کرده است و حالا در جایی نزدیکی هلند دوباره سرپا شده و به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته است. این چمدان هوایی حمام لوکسی به همراه سونا، دوش آب گرم و تراسی مشرف به باند فرودگاه توخه دارد، همچنین اینترنت رایگان و تلویزیونهایی با کیفیت فول اچدی از دیگر امکانات این هواپیما هستند.
هواپیما متل
هواپیمایی باقی مانده از دوران جنگ جهانی و متعلق به متفقین در دهه ۵۰ میلادی، حالا با داشتن چهار تخت در دو اتاق مجزا یکی از متلهای کوچک واقع در نیوزلند است.
هتل کاستاریکا با بوئینگ ۷۲۷
این هتل هیجان انگیز در کاستاریکا با بازسازی بدنه یک بوئینگ ۷۲۷ ساخته شده که دو اتاق خواب دارد و تراس زیبایی را در کنار درختان برای آن راه اندازی کردهاند. تلویزیون فول اچ دی، حمام خصوصی و آشپزخانهای کوچک با تجهیزات کامل از دیگر امکانات این هتل است.
چین هم دست به کار شد!
یک بوئینگ ۷۳۷ در مرکز خریدی در یوآنِ چین قرار است تبدیل به رستوران شود. چینیها این هواپیما را به قیمت پنج میلیون دلار از اندونزی خریدند تا از آن رستوران به وجود بیاورند. طراحی این رستوران- هواپیما به شکلی است که حال و هوای هواپیمایی بودن آن حفظ شود. قرار است این رستوران در ژوئن ۲۰۱۶ اففتاح شود.
فوکر ۱۰۰ رستوران تبریزی ها شد
دو سال قبل هم اخباری مبنی بر تبدیل یک هواپیما به رستوران در تبریز منتشر شد، هواپیمای اف۱۰۰ که چندین بار از باند خارج شده بود و به نظر میرسید عمر پریدنهای آن به پایان رسیده باشد.
این فوکر ۱۰۰ در تاریخ ۱۹۹۴ میلادی ساخته شده و در خدمت ناوگان هوایی کره بوده و پس از آن هواپیمایی آسمان خریداری کرده و در شهریور سال ۸۹ به علت عمل نکردن ترمز و سر خوردن در باند به داخل کانالی افتاده و از ناحیه دماغه آسیب دیده بود و پس از خریداری توسط یک شخص و توسط متخصصان بومی با باز کردن بالها، دم و موتورها و سایر قطعات به یکی از تالارهای پذیرایی تبریز انتقال داده شده و هم اکنون بالها و دم سوار شده و قابل مشاهده بوده و به عنوان رستوران هوایی از آن استفاده کنند. این رستوران و کافی شاپ سال گذشته در تبریز افتتاح شد.
اتفاقی که در تبریز رخ داده، یکی از مهمترین تصمیماتی است که در دیگر کشورها روی میدهد؛ اما به واسطه محدودیتهای کشورمان برای واردات هواپیمای با عمر کم، به جز یک مورد که سالها پیش رخ داده، تاکنون عملیاتی نشده بود اما این اتفاق میتواند آغازی برای ایجاد دهها رستوران غول پیکر با بدنه هواپیماهای مستهلک در کشور باشد. البته در تهران و ابتدای جاده کرج هم چنین رستورانی مدتی فعالیت میکرد که البته دیگر امروز خبری از آن نیست.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
هواپیماها معمولاً عمر مشخصی دارند و با اینکه در برخی خطوط هوایی مسافری و غیر آن گاهی هواپیماهایی با عمرهای زیاد دیده میشود، اما یکی از بحثهای اصلی در هواپیماها، سرویس و چک کردن ابزارهای آنهاست که عمرشان را طولانیتر میکندو با این حال بالاخره روزی فرا میرسد که هواپیمایی عمرش تمام شود و هرچه سرویس هم شود، باز نتواند بپرد، در این صورت به غول آهنی اوراق شدهای روبرو هستیم که به دردی نمیخورد و باید از بین برود، در بیشتر موارد بخش های مختلف را جدا میکنند و در صنعتهای دیگر از آنها استفاده کنند، اما گاهی ایدههای جالبی به وجود میآید که در بیشتر مناطق مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند همین قراضهها را به جاذبه گردشگری تبدیل کند.
هتل جامبو
ابتدای سال ۲۰۰۸ در سوئد یک بوئینگ ۷۴۷ بعد از اینکه عمر خودش را کرده بود، تبدیل به معضلی برای این کشور شد! آنها به دلایل زیست محیطی نه میتوانستند آنرا قراضه کنند و نه جایی برای نگهداری این غول آهنی داشتند. اما ایده هتل و رستوران بسیار مبتکرانه و هیجان انگیز بود که با تغییراتی در داخل هواپیما آن را به هتلی برای اقامت مهمانان بدل کنند.
هواپیما به فرودگاه آرلاندا در استکهلم سوئد برده شد و همانجا با پایههای بتنی آن را ثابت کردند و در سال ۲۰۰۹ رسما «هتل جامبو» با ۲۹ اتاق زیبا کارش را شروع کرد. البته این هتل سوئیت هم دارد به همراه رستوران و کافهای که در تمامی ساعات به مهمانان سرویس میدهد. گرانترین اتاق هتل همان سوئیت آن است که شامل کابین هواپیما میشود. همچنین گذراندن یک شب در آن بین ۳۰۰ تا یک میلیون ۵۶۰ هزار تومان هزینه دارد. این هتل به عنوان یکی از هتلهای گرانقیمت با امکانات منحصر بفرد دنیا شناخته میشود.
چمدان هوایی
یکی دیگر از این هتل های هواپیمایی معروف به چمدان هوایی است که سالها در خطوط هوایی شرق آلمان مسافران را جابه جا کرده است و حالا در جایی نزدیکی هلند دوباره سرپا شده و به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته است. این چمدان هوایی حمام لوکسی به همراه سونا، دوش آب گرم و تراسی مشرف به باند فرودگاه توخه دارد، همچنین اینترنت رایگان و تلویزیونهایی با کیفیت فول اچدی از دیگر امکانات این هواپیما هستند.
هواپیما متل
هواپیمایی باقی مانده از دوران جنگ جهانی و متعلق به متفقین در دهه ۵۰ میلادی، حالا با داشتن چهار تخت در دو اتاق مجزا یکی از متلهای کوچک واقع در نیوزلند است.
هتل کاستاریکا با بوئینگ ۷۲۷
این هتل هیجان انگیز در کاستاریکا با بازسازی بدنه یک بوئینگ ۷۲۷ ساخته شده که دو اتاق خواب دارد و تراس زیبایی را در کنار درختان برای آن راه اندازی کردهاند. تلویزیون فول اچ دی، حمام خصوصی و آشپزخانهای کوچک با تجهیزات کامل از دیگر امکانات این هتل است.
چین هم دست به کار شد!
یک بوئینگ ۷۳۷ در مرکز خریدی در یوآنِ چین قرار است تبدیل به رستوران شود. چینیها این هواپیما را به قیمت پنج میلیون دلار از اندونزی خریدند تا از آن رستوران به وجود بیاورند. طراحی این رستوران- هواپیما به شکلی است که حال و هوای هواپیمایی بودن آن حفظ شود. قرار است این رستوران در ژوئن ۲۰۱۶ اففتاح شود.
فوکر ۱۰۰ رستوران تبریزی ها شد
دو سال قبل هم اخباری مبنی بر تبدیل یک هواپیما به رستوران در تبریز منتشر شد، هواپیمای اف۱۰۰ که چندین بار از باند خارج شده بود و به نظر میرسید عمر پریدنهای آن به پایان رسیده باشد.
این فوکر ۱۰۰ در تاریخ ۱۹۹۴ میلادی ساخته شده و در خدمت ناوگان هوایی کره بوده و پس از آن هواپیمایی آسمان خریداری کرده و در شهریور سال ۸۹ به علت عمل نکردن ترمز و سر خوردن در باند به داخل کانالی افتاده و از ناحیه دماغه آسیب دیده بود و پس از خریداری توسط یک شخص و توسط متخصصان بومی با باز کردن بالها، دم و موتورها و سایر قطعات به یکی از تالارهای پذیرایی تبریز انتقال داده شده و هم اکنون بالها و دم سوار شده و قابل مشاهده بوده و به عنوان رستوران هوایی از آن استفاده کنند. این رستوران و کافی شاپ سال گذشته در تبریز افتتاح شد.
اتفاقی که در تبریز رخ داده، یکی از مهمترین تصمیماتی است که در دیگر کشورها روی میدهد؛ اما به واسطه محدودیتهای کشورمان برای واردات هواپیمای با عمر کم، به جز یک مورد که سالها پیش رخ داده، تاکنون عملیاتی نشده بود اما این اتفاق میتواند آغازی برای ایجاد دهها رستوران غول پیکر با بدنه هواپیماهای مستهلک در کشور باشد. البته در تهران و ابتدای جاده کرج هم چنین رستورانی مدتی فعالیت میکرد که البته دیگر امروز خبری از آن نیست.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *