نخستین کشتی لاینر خط RCL تایلند در بزرگترین بندر تجاری ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم ها در بندر شهید رجایی، این لاینر نیز به بازار ده ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر گفت: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیاست که کالا را به صورت مستقیم و بی واسطه وارد بنادر می کند.
وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی300 متر طول و 11.8 متر آبخور داشت و جزو کشتی های اقیانوس پیماست که در سال 2001 ساخته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت این کشتی ها را شش هزار و 627 TEU اعلام کرد و گفت: 531TEU کانتینر صادراتی و یکهزار و 27 TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار 5 ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.
به گفته ایدنی، نرم عملیات تخلیه و بارگیری 75 کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با نرم های استاندارد در بنادر پیشرفته دنیاست.
این مقام مسئول اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از 22 ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران عنوان کرد.
وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی300 متر طول و 11.8 متر آبخور داشت و جزو کشتی های اقیانوس پیماست که در سال 2001 ساخته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت این کشتی ها را شش هزار و 627 TEU اعلام کرد و گفت: 531TEU کانتینر صادراتی و یکهزار و 27 TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار 5 ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.
به گفته ایدنی، نرم عملیات تخلیه و بارگیری 75 کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با نرم های استاندارد در بنادر پیشرفته دنیاست.
این مقام مسئول اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از 22 ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران عنوان کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *