رونمایی هیوندای از طرح مفهومی اسپرت RM16 N + تصاویر
هیوندای نمایشگاه خودروی بوسان را بهترین فرصت برای معرفی جدیدترین مدل از پروژه (RM (Racing Mid-ship، با نام RM16 N دانست. این خودروی اسپرت بر پایه هیوندای ولاستر طراحی و ساخته شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، هدف اصلی پروژه RM توسعه فناوریهایی است که هیوندای بتواند از آن برای بهبود کیفیت نیرو محرکه خودروهای ناوگان تولیدی خود استفاده کند و همچنین فضایی را مهیا کند تا مهندسان خودروساز کرهای مهارت خود را به رخ رقبا بکشند. این پروژه هیوندای، مشابه همان پروژه XX فراری است.
اولین سری از خودروهای پروژه RM با نام RM14 N دو سال پیش و در نمایشگاه خودروی بوسان معرفی شد. سری دوم این پروژه RM15 نام داشت که یک سال پس از آن و در نمایشگاه خودروی سئول در معرض نمایش گذاشته شد. اکنون RM16 N، سومین خودرو از این سری است که مانند مدلهای پیشین خود، بر پایه ولاستر طراحی شده، اما با این تفاوت که کابین خودرو تخلیه شده و پیشرانه آن نیز به مکان میانی خودرو انتقال یافته است.
RM16 N از طرحی جدید برای بخش جلویی خودرو استفاده کرده است که میتواند شروع ایدهای در طراحی مدلهای آینده هیوندای باشد. مواردی از جمله پایینتر قرار گرفتن کاپوت خودرو و همچنین چراغهای جلوی باریک و جلو پنجره بزرگ تر، متأثر از بهبودهای آیرودینامیکی به کار رفته در این طراحی هستند.
همچنین این خودروی خاص سری RM، دارای حرف N در نام خود هست که مشخص میکند این خودرو جزیی از بخش محصولات اسپرت و قدرتمند جدید "N" شرکت هیوندای، است.
این مدل، همچنان دارای پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ شده به توان ۲۹۵ اسب بخار است که این میزان از توان توسط جعبهدنده دستی ۶ سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود. در این خودرو، مهندسان از یک توربوشارژر الکتریکی بهره گرفتند؛ موتور الکتریکی به کار رفته در این توربوشارژ در دورهای پایین پیشرانه، با کمک به چرخش توربوشارژر فشار افزایشی لازمه را برای بهبود عملکرد ایجاد میکند.
دیگر فناوریهای به کار رفته در RM16 N بدین شرح هستند؛ استفاده از پنلهایی از جنس فیبر کربن در بدنه خودرو برای ایجاد وزن کمتر و بهبود توزیع وزنی، استفاده از دیفرانسیلهایی با لغزش محدود (limited-slip differentials) الکترونیکی در هر دو محور، اسپویلر قابل تنظیم بال عقب، خروجی اگزوز قابل تنظیم و صندلیهایی که میتواند سطح تکیهگاهی را در پیچهای شدید به شکل خودکار، تنظیم کند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
اولین سری از خودروهای پروژه RM با نام RM14 N دو سال پیش و در نمایشگاه خودروی بوسان معرفی شد. سری دوم این پروژه RM15 نام داشت که یک سال پس از آن و در نمایشگاه خودروی سئول در معرض نمایش گذاشته شد. اکنون RM16 N، سومین خودرو از این سری است که مانند مدلهای پیشین خود، بر پایه ولاستر طراحی شده، اما با این تفاوت که کابین خودرو تخلیه شده و پیشرانه آن نیز به مکان میانی خودرو انتقال یافته است.
RM16 N از طرحی جدید برای بخش جلویی خودرو استفاده کرده است که میتواند شروع ایدهای در طراحی مدلهای آینده هیوندای باشد. مواردی از جمله پایینتر قرار گرفتن کاپوت خودرو و همچنین چراغهای جلوی باریک و جلو پنجره بزرگ تر، متأثر از بهبودهای آیرودینامیکی به کار رفته در این طراحی هستند.
همچنین این خودروی خاص سری RM، دارای حرف N در نام خود هست که مشخص میکند این خودرو جزیی از بخش محصولات اسپرت و قدرتمند جدید "N" شرکت هیوندای، است.
این مدل، همچنان دارای پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ شده به توان ۲۹۵ اسب بخار است که این میزان از توان توسط جعبهدنده دستی ۶ سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود. در این خودرو، مهندسان از یک توربوشارژر الکتریکی بهره گرفتند؛ موتور الکتریکی به کار رفته در این توربوشارژ در دورهای پایین پیشرانه، با کمک به چرخش توربوشارژر فشار افزایشی لازمه را برای بهبود عملکرد ایجاد میکند.
دیگر فناوریهای به کار رفته در RM16 N بدین شرح هستند؛ استفاده از پنلهایی از جنس فیبر کربن در بدنه خودرو برای ایجاد وزن کمتر و بهبود توزیع وزنی، استفاده از دیفرانسیلهایی با لغزش محدود (limited-slip differentials) الکترونیکی در هر دو محور، اسپویلر قابل تنظیم بال عقب، خروجی اگزوز قابل تنظیم و صندلیهایی که میتواند سطح تکیهگاهی را در پیچهای شدید به شکل خودکار، تنظیم کند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *