ثبت بیش از 225 هزار سند در سامانه الکترونیک دفاتر اسناد رسمی
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به تنظیم و ثبت 225 هزار و 47 سند در دفاتر اسناد رسمی استان فارس در 3 ماهه اول سال جاری این امر را حاکی از تلاش بی وقفه این دفاتر در جهت استیفای حقوق مردم در معاملات دانست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت استان فارس، با اشاره به ثبت بیش از 225 هزار سند در دفاتر اسناد رسمی گفت: از این تعداد سند تنظیمی تا پایان خردادماه، 72 هزار و 500 فقره تنظیم وکالت، بیش از 37 هزار سند بیع قطعی و 64 هزار و 79 فقره گواهی امضا در دفاتر سراسر استان تنظیم گردیده است.
وی با اشاره به نقش حساس ثبت اسناد و املاک در جهت حفظ و تأمین امنیت مالی و روانی جامعه و جلوگیری از تعدی به حقوق مردم، به وظیفه خطیر سران دفاتر در جهت تأمین این امر مهم اشاره داشت و افزود: تنظیم و ثبت اسناد، گواهی امضاء و پذیرفتن اسناد و اوراق بهادار از وظایف مهم دفاتر اسناد رسمی است که از طریق مراجع ذیصلاح به این صنف واگذار گردیده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز امیدواری نمود که سردفتران فارس با انسجام و پویایی لازم و با تعامل بیش از پیش با این اداره کل و نیز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت ارتقاء هرچه بیشتر کمی و کیفی فعالیتهای این مجموعه گام بردارند.
اقبال اظهار داشت: ارتباط کاری مستقیم سردفتران با دستگاه قضایی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در سطح کشور، باعث استحکام اصل مالکیت گردیده و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی مؤثر بوده است که و خوشبختانه طی سالیان اخیر با برنامههای مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت مکانیزه نمودن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرایندها شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده ایم.
وی با اشاره به نقش حساس ثبت اسناد و املاک در جهت حفظ و تأمین امنیت مالی و روانی جامعه و جلوگیری از تعدی به حقوق مردم، به وظیفه خطیر سران دفاتر در جهت تأمین این امر مهم اشاره داشت و افزود: تنظیم و ثبت اسناد، گواهی امضاء و پذیرفتن اسناد و اوراق بهادار از وظایف مهم دفاتر اسناد رسمی است که از طریق مراجع ذیصلاح به این صنف واگذار گردیده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ابراز امیدواری نمود که سردفتران فارس با انسجام و پویایی لازم و با تعامل بیش از پیش با این اداره کل و نیز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت ارتقاء هرچه بیشتر کمی و کیفی فعالیتهای این مجموعه گام بردارند.
اقبال اظهار داشت: ارتباط کاری مستقیم سردفتران با دستگاه قضایی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در سطح کشور، باعث استحکام اصل مالکیت گردیده و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی مؤثر بوده است که و خوشبختانه طی سالیان اخیر با برنامههای مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت مکانیزه نمودن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرایندها شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده ایم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *