ساخت دوچرخه 750 گرمی
یک شرکت انگلیسی دوچرخهای ساخته که 750 گرم وزن دارد.
خبرگزاری میزان -
برای ساخت بدنه این دوچرخه بیش از یک درصد وزنی، گرافن با رزین اپوکسی ترکیب شده و سپس روی آن الیاف کربنی قرار داده شده است.
گرچه اولین باری نیست که دوچرخه ای با این وزن ساخته می شود اما این دوچرخه قابلیت سبک تر شدن را دارد به طوری که استوارت ابوت، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت داسی Dassi می گوید که می توان وزن آن را تا 200 گرم کاهش داد. لازم به ذکر است که استوارت ابوت پیش از این در شرکت رولزرویس به طراحی محصولات هوافضا مشغول بوده است.
ابوت معتقد است که این بدنه را می توان به وزن 350 گرم رساند، اما مسئله اصلی فرآیند لایه لایه کردن است که نیاز به خارج کردن مقداری آهن است. این بدنه از 6 لایه کامپوزیت گرافنی تشکیل شده که روی آن یک لایه الیاف کربنی نیز قرار دارد.
آنچه از بیرون دیده می شود، لایه الیاف کربنی است که ظاهری شبیه به سایر محصولات داسی دارد. در واقع گرافن در زیر این لایه قرار گرفته است.
مزیت این دوچرخه تنها سبکی آن نیست، بلکه استحکام بالایی داشته و در عین انعطاف پذیری، رسانایی الکتریکی بالایی نیز دارد. از سوی دیگر مقدار گرافن در این بدنه کم بوده که از نظر اقتصادی خبر خوبی است؛ چرا که هر گرم گرافن تقریبا 50 پوند قیمت دارد که بسیار گرانتر از طلا است.
در بدنه این دوچرخه تنها از گرافن استفاده نشده، بلکه در بخش های دیگر آن نظیر صندلی و قاب چراغ ها نیز از این ماده استفاده شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، یک شرکت انگلیسی دوچرخه ای ساخته که در بدنه آن از گرافن استفاده شده است. بدنه این دوچرخه 750 گرم وزن دارد و مسئولان این شرکت معتقدند که می توان آن را تا 200 تا 350 گرم کاهش داد.
برای ساخت بدنه این دوچرخه بیش از یک درصد وزنی، گرافن با رزین اپوکسی ترکیب شده و سپس روی آن الیاف کربنی قرار داده شده است.
گرچه اولین باری نیست که دوچرخه ای با این وزن ساخته می شود اما این دوچرخه قابلیت سبک تر شدن را دارد به طوری که استوارت ابوت، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت داسی Dassi می گوید که می توان وزن آن را تا 200 گرم کاهش داد. لازم به ذکر است که استوارت ابوت پیش از این در شرکت رولزرویس به طراحی محصولات هوافضا مشغول بوده است.
ابوت معتقد است که این بدنه را می توان به وزن 350 گرم رساند، اما مسئله اصلی فرآیند لایه لایه کردن است که نیاز به خارج کردن مقداری آهن است. این بدنه از 6 لایه کامپوزیت گرافنی تشکیل شده که روی آن یک لایه الیاف کربنی نیز قرار دارد.
آنچه از بیرون دیده می شود، لایه الیاف کربنی است که ظاهری شبیه به سایر محصولات داسی دارد. در واقع گرافن در زیر این لایه قرار گرفته است.
مزیت این دوچرخه تنها سبکی آن نیست، بلکه استحکام بالایی داشته و در عین انعطاف پذیری، رسانایی الکتریکی بالایی نیز دارد. از سوی دیگر مقدار گرافن در این بدنه کم بوده که از نظر اقتصادی خبر خوبی است؛ چرا که هر گرم گرافن تقریبا 50 پوند قیمت دارد که بسیار گرانتر از طلا است.
در بدنه این دوچرخه تنها از گرافن استفاده نشده، بلکه در بخش های دیگر آن نظیر صندلی و قاب چراغ ها نیز از این ماده استفاده شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *