"هند" پس از 12 سال عنوان پنجم خودروسازان جهان را از کره جنوبی ربود
خبرگزاری یونهاپ کره جنوب گزارش داد: کشور هند پس از 12 سال موفق شد عنوان پنجم خودورسازی جهان را از کره جنوبی بگیرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش سرویس بین الملل این گزارش به نقل از داده های صنعت خودروسازی کره جنوبی اعلام کرد که صنعت خودروسازی هند درهفت ماه اول سال میلادی جاری موفق شد پس از 12 سال عنوان پنجمین خوروساز جهان را از صنعت خودورسازی این کشور برباید.
براساس این گزارش، چنانچه این روند در ماه هشتم به بعد نیز ادامه یابد، بی تردید کره جنوبی در معرض خطر از دست دادن همیشگی عنوان پنجمین خودروساز جهان خواهد بود.
چرا که درهفت ماه نخست سال جاری تولید خودرو این کشور درسطح 2 میلیون 550 هزار دستگاه باقی ماند در حالی که میزان تولید هند در این مدت به 2 میلیون و 570 میلیون دستگاه رسید.
براساس این گزارش، کره جنوبی درسال 2002 نیز یکبار جای خود را به هند داده بود اما در سال 2005 با تولید بیش از 4 میلیون 550هزاردستگاه خودرو دربرابر 4میلیون و 120هزارخودوری هند، باردیگر جایگاه قبلی خود را در رده بندی خودروسازان جهان باز یافت.
این گزارش حاکی است که صنعت خودروسازی کره جنوبی در ماه اوت به سبب از دست دادن مشوق های مالیاتی وبه ویژه به دلیل برگزاری اعتصاب های کارگری شرکت خودروسازی هیوندای، به 217 هزار و 97 دستگاه رسید، اما این آمار در همین مدت در هند 387 هزار و 704 دستگاه بوده است.
خودروسازی صنعت همه گیر و پیشرفته ای است که بخش بزرگی از بازار تولید و عرضه جهانی را به خود اختصاص می دهد و تاثیر بسیاری بر روند توسعه علمی و رشد اقتصادی کشورها دارد.
صنعت خودروسازی در کنار نیاز به فناوری پیشرفته برای طراحی و ساخت و نظم و دقت در مونتاژ، به نیروی کار ارزان و بازار مصرف تشنه نیز احتیاج دارد، از این رو می توان ادعا کرد که کشورهایی مانند هند و چین، بهشت موعود خودروسازان بین المللی است.
هندوستان سال هاست که با اصلاح قوانین کسب و کار و تسریع در روند تولید علم و دانش حرکت در مسیر توسعه را آغاز کرده و خود را به عنوان کشوری با قابلیت تبدیل شدن به یک قطب به دنیا معرفی کرده است.
براساس این گزارش، چنانچه این روند در ماه هشتم به بعد نیز ادامه یابد، بی تردید کره جنوبی در معرض خطر از دست دادن همیشگی عنوان پنجمین خودروساز جهان خواهد بود.
چرا که درهفت ماه نخست سال جاری تولید خودرو این کشور درسطح 2 میلیون 550 هزار دستگاه باقی ماند در حالی که میزان تولید هند در این مدت به 2 میلیون و 570 میلیون دستگاه رسید.
براساس این گزارش، کره جنوبی درسال 2002 نیز یکبار جای خود را به هند داده بود اما در سال 2005 با تولید بیش از 4 میلیون 550هزاردستگاه خودرو دربرابر 4میلیون و 120هزارخودوری هند، باردیگر جایگاه قبلی خود را در رده بندی خودروسازان جهان باز یافت.
این گزارش حاکی است که صنعت خودروسازی کره جنوبی در ماه اوت به سبب از دست دادن مشوق های مالیاتی وبه ویژه به دلیل برگزاری اعتصاب های کارگری شرکت خودروسازی هیوندای، به 217 هزار و 97 دستگاه رسید، اما این آمار در همین مدت در هند 387 هزار و 704 دستگاه بوده است.
خودروسازی صنعت همه گیر و پیشرفته ای است که بخش بزرگی از بازار تولید و عرضه جهانی را به خود اختصاص می دهد و تاثیر بسیاری بر روند توسعه علمی و رشد اقتصادی کشورها دارد.
صنعت خودروسازی در کنار نیاز به فناوری پیشرفته برای طراحی و ساخت و نظم و دقت در مونتاژ، به نیروی کار ارزان و بازار مصرف تشنه نیز احتیاج دارد، از این رو می توان ادعا کرد که کشورهایی مانند هند و چین، بهشت موعود خودروسازان بین المللی است.
هندوستان سال هاست که با اصلاح قوانین کسب و کار و تسریع در روند تولید علم و دانش حرکت در مسیر توسعه را آغاز کرده و خود را به عنوان کشوری با قابلیت تبدیل شدن به یک قطب به دنیا معرفی کرده است.
نظرات بینندگان
ایران خودرو و سایپا چیکار میکنند!؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *