در رفتگی مفصل زانو در تصادفات، سقوط از بلندی و حوادث ورزشی
نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت:در رفتگی مفصل زانو بیشتر در تصادفات،سقوط از بلندی و حوادث ورزشی رخ می دهد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،محمد رازی نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران بابیان اینکه پانل در رفتگی مفصل زانو از جمله محورهای بیست و چهارمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران است گفت: دررفتگی مفصل زانو از چند جنبه دارای اهمیت بسیار بالایی است که این درفتگی ها معمولا به دلیل آسیبها یا تروماهای حاد یا شدید مانند تصادفات ترافیکی ، سقوط از بلندی و به ندرت صحنه های ورزشی اتفاق می افتد.
وی اظهار کرد: در رفتگی مفصل زانو از این نظر اهمیت دارد که باعث پارگی و اسیب شدید ناحیه پوپلیته و قطع جریان خون از زانو به پایین اندام شده و این خطر وجود دارد که با قطع جریان خون در اندام تحتانی ، چنانچه شدت عارضه زیاد بوده و به موقع رسیدگی نشود، موجب قطع اندام تحتانی از مفصل زانو یا بالای مفصل شود.
نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه در رفتگی زانو ممکن است موجب کشیده شدن اعصاب اطراف زانو به سمت پایین شده و در صورت شدت این کشیدگی فلج اندام تحتانی را ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما متاسفانه دررفتگی مفصل زانو به دلیل آسیبهای ترافیکی به خصوص تصادفات موتور سیکلتها زیاد است یادآور شد: مسئولین مربوطه باید فکری برای حل این معضل بیاندیشند که متاسفانه نه تنها کاری انجام نشده بلکه بی نظمی ترافیکی توسط موتور سیکلت سواران در شهرهای بزرگ مانند تهران روز به روز بیشتر می شود به طوری که عابرین پیاده ، حتی در پیاده روها امنیت ندارند.
محمد رازی ادامه داد : یکی از راههایی که مسئولین شهری برای جلوگیری از ورود موتور سیکلتها به پیاده روها انجام داده اند تعبیه میله هایی با فاصله کم است که یک فرد چاق یا فردی که ساکی به همراه داشته باشد برای عبور از این مکانها دچار مشکل می شود.
وی با بیان اینکه بی نظمی موتور سیکلت سواران در اتوبانها و عبور از دوربرگردانها به صورت یکطرفه ایجاد تصادف کرده و علاوه بر مرگ و میرها ، صدمات بسیاری ایجاد میکنند که دررفتگی مفصل زانو از جمله این خطرات است که مشکلات بسیاری برای زندگی آینده افراد ایجاد می کند که برای درمان این موارد باید همکاری نزدیکی بین جراح ارتوپد و جراح عروق صورت پذیرد.
نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با تاکید به اینکه مسئولین به دنبال افزایش کادر درمانی و تجهیزات هستند درحالی که عقل ایجاب می کند که به جای توجه به درمان به موضوع پیشگری توجه شود یادآور شد: اگر قرار باشد که روز به روز بر تعدادبی نظمی ها و آسیبهای ترافیکی و شغلی افزوده شود حتی اگر همه بودجه دولت هم صرف شود نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد بنابراین لازم است به عرصه پیشگیری بیش از درمان توجه شود.
انتهای پیام/
وی اظهار کرد: در رفتگی مفصل زانو از این نظر اهمیت دارد که باعث پارگی و اسیب شدید ناحیه پوپلیته و قطع جریان خون از زانو به پایین اندام شده و این خطر وجود دارد که با قطع جریان خون در اندام تحتانی ، چنانچه شدت عارضه زیاد بوده و به موقع رسیدگی نشود، موجب قطع اندام تحتانی از مفصل زانو یا بالای مفصل شود.
نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه در رفتگی زانو ممکن است موجب کشیده شدن اعصاب اطراف زانو به سمت پایین شده و در صورت شدت این کشیدگی فلج اندام تحتانی را ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما متاسفانه دررفتگی مفصل زانو به دلیل آسیبهای ترافیکی به خصوص تصادفات موتور سیکلتها زیاد است یادآور شد: مسئولین مربوطه باید فکری برای حل این معضل بیاندیشند که متاسفانه نه تنها کاری انجام نشده بلکه بی نظمی ترافیکی توسط موتور سیکلت سواران در شهرهای بزرگ مانند تهران روز به روز بیشتر می شود به طوری که عابرین پیاده ، حتی در پیاده روها امنیت ندارند.
محمد رازی ادامه داد : یکی از راههایی که مسئولین شهری برای جلوگیری از ورود موتور سیکلتها به پیاده روها انجام داده اند تعبیه میله هایی با فاصله کم است که یک فرد چاق یا فردی که ساکی به همراه داشته باشد برای عبور از این مکانها دچار مشکل می شود.
وی با بیان اینکه بی نظمی موتور سیکلت سواران در اتوبانها و عبور از دوربرگردانها به صورت یکطرفه ایجاد تصادف کرده و علاوه بر مرگ و میرها ، صدمات بسیاری ایجاد میکنند که دررفتگی مفصل زانو از جمله این خطرات است که مشکلات بسیاری برای زندگی آینده افراد ایجاد می کند که برای درمان این موارد باید همکاری نزدیکی بین جراح ارتوپد و جراح عروق صورت پذیرد.
نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با تاکید به اینکه مسئولین به دنبال افزایش کادر درمانی و تجهیزات هستند درحالی که عقل ایجاب می کند که به جای توجه به درمان به موضوع پیشگری توجه شود یادآور شد: اگر قرار باشد که روز به روز بر تعدادبی نظمی ها و آسیبهای ترافیکی و شغلی افزوده شود حتی اگر همه بودجه دولت هم صرف شود نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد بنابراین لازم است به عرصه پیشگیری بیش از درمان توجه شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *