"تی.بی.ام"زیر میدان امام حسین(ع) مشغول کار است/ نقشه پیاده راه های پایتختترسیم می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: دستگاه "تی.بی.ام" در زیر میدان امام حسین(ع) مشغول حفر تونل خط 6 مترو است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،مازیار حسینی گفت: تمام توان خود را به كار گرفته ایم تا علاوه بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، هر چه زودتر نسبت به خروج مینی بوس های فرسوده و تاكسی های پیكان نیز اقدام كنیم، كما این كه در حال حاضر تنها یك هزار و 381 دستگاه تاكسی پیكان در تهران مشغول به كار هستند و البته در تلاش هستیم تا پلاك به پلاك از این تعداد کم کرده و تا پایان سال شمار تاکسی های پیکان تهران را به صفر برسانیم.
وی با اعلام این كه بر اساس نظرسنجی به عمل آمده از سوی شهرداری منطقه 7، مسافران «خط ویژه شهید مطهری ـ شهید بهشتی»، از راه اندازی این خط رضایت دارند و ادامه فعالیت این خط را مثبت ارزیابی نموده اند، تأكید كرد: در «لوپ ترافیکی شهید مطهری ـ شهید بهشتی»، باید محل توقفی برای اتوبوس ها در نظر گرفته شود تا ضمن کاهش طول مسیر اتوبوس ها، كارآیی این خط ویژه افزایش یابد.
«گویاسازی پایتخت» با تجهیزات و تکمیل تابلوهای ترافیکی
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه فاصله مردم در هر نقطه از شهر به نزدیك ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی، باید به حداکثر 350 متر برسد و این مهم در بازنگری مطالعات «طرح جامع حمل و نقل و ترافیك پایتخت» به دقت مورد توجه قرار می گیرد، اظهار كرد: علاوه بر این، با توجه به گسترش شهر، حتی بسیاری از قدیمی های تهران نیز برخی از مناطق شهر را نمی شناسند و از این رو، باید نسبت به «گویاسازی» شهر و معابر شهری اقدام كنیم.
دكتر مازیار حسینی با بیان این كه برای «گویاسازی» تهران در ابتدا باید نسبت به ساماندهی و تجهیز تابلوی پایانه ها و ایستگاه های حمل و نقل عمومی به موازات سامان بخشی و تكمیل تابلوهای راهنمای مسیر در معابر اقدام كنیم، تصریح كرد: به این منظور، باید به نوعی عمل کنیم تا تابلوهای ترافیکی علاوه بر رانندگان، برای عابران پیاده نیز گویا شود.
وی با تأكید بر اهمیت زیبایی اِلمان های ترافیكی همچون ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی و ضرورت توجه به رنگ و تركیب رنگ ها در این سازه ها، اضافه كرد: باید توجه داشته باشیم كه درآمد حاصل از تبلیغات در اِلمان های ترافیكی برای نگهداری همان سازه ها یا در سایر بخش های حمل و نقلی هزینه شود و به اصطلاح این درآمدها در محل خودش هزینه گردد.
دستگاه «تی بی ام» در زیر میدان امام حسین (ع) مشغول به کار است
معاون شهردار تهران با اشاره با این كه از محل درآمد تبلیغات اِلمان های ترافیكی باید در جهت بحث های مربوط به اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافیك هزینه شود، اظهار كرد: در منطقه 7 بالغ بر 19 نقطه حادثه خیز ترافیکی شناسایی شده که هر چه زودتر باید نسبت به مناسب سازی این نقاط اقدام شود، چرا که اعتقاد داریم هیچ اقدامی مهم تر از تأمین ایمنی شهروندان وجود ندارد.
دكتر مازیار حسینی با بیان این كه در حال حاضر 11 ایستگاه مترو در محدوده منطقه 7 وجود دارد كه با راه اندازی خط 6 مترو، دو ایستگاه دیگر نیز به ایستگاه های موجود اضافه می شود، تصریح كرد: دستگاه بزرگ حفار مترو موسوم به «تی بی ام» خط 6 مترو در زیر میدان امام حسین (ع) مشغول به کار است و با اتمام كمتر از یك هزار متر حفاری باقی مانده، نسبت به خروج این دستگاه از مسیر مذکور اقدام می شود.
وی با تأكید بر این كه بحث پیاده روهای شهر و قابل استفاده نمودن آنها برای همه شهروندان از جمله آنها که دارای مشكلات جسمی ـ حركتی هستند، یكی از اولویت های اصلی مان برای سال آینده است، اضافه كرد: مناطق شهرداری باید با شناسایی دقیق پیاده روهای واقع در محدود خود، آنها را اولویت بندی نموده و نسبت به مناسب سازی این پیاده روها اقدام كنند.
اختصاص 10 درصد از کل سرویس های حمل و نقل عمومی به جانبازان و معلولان
معاون شهردار تهران با اشاره با این كه باید نسبت به ترسیم «نقشه پیاده راه های پایتخت» شامل نقشه تمامی پیاده روهای مناطق 22 گانه تهران با هماهنگی میدانی شهرداری های مناطق و طراحی مهندسی ستاد اقدام شود، اظهار كرد: «نقشه پیاده راه های تهران» بر مبنای سیاست «پیاده محوری» مدیریت شهری ترسیم شده و بر اساس آن، باید نسبت به ساماندهی پیاده روها و برطرف كردن دست اندازهای موجود در معابر پیاده اقدام شود.
دكتر مازیار حسینی با بیان این كه یكی از مهم ترین مشكلات افراد معلول برای حضور و تردد در سطح شهر، فقدان پیاده روهای مناسب است، تصریح كرد: بر اساس تدبیر شهردار محترم تهران، 10 درصد از كل سرویس های حمل و نقل عمومی باید به معلولان و جانبازان عزیز اختصاص یابد و به این منظور، از 500 دستگاه اتوبوس جدیدی که قرار است به زودی وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود، 50 دستگاه آن به معلولان اختصاص می یابد.
وی با تأكید بر این كه خواه ناخواه شهر در حال ساخته شدن و توسعه است و در منطقه ای مانند منطقه 7 كه بیش از 50 درصد محدوده آن را بافت های فرسوده تشكیل میدهند، نیاز به توسعه و نوسازی بیشتر است، اضافه كرد: از این رو، آثار و نتایج بسیاری از طرح هایی که امروز تصمیمات آن اتخاذ و اجرای آن آغاز می شود، ممکن است 10 سال بعد مشخص شود.
آموزش های پارک ترافیک در حکم شیر مادر برای کودکان
معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نگاه ترافیكی به مباحث معماری و شهرسازی، از «عارضه سنجی ترافیكی» به عنوان جزء لاینفك صدور پروانه ساختمانی نام برد و اظهار کرد: برای نمونه، موضوع «تأمین پاركینگ» به عنوان موضوعی بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن این که از حیاتی ترین مباحثی که در شهرهای پیشرفته جهان مطرح است و بخش قابل توجهی از نظم و انضباط این شهرها در حوزه شهرسازی به آن باز می گردد، موضوع «بر و کف» است.
دكتر مازیار حسینی با بیان این كه «پارك های آموزش ترافیك» از اهمیت ویژه ای برخوردارند و آموزش هایی كه در این پارك ها به كودكان داده می شود، نه تنها در تبدیل شدن آنها به شهروندانی قانونمند، بلكه در حفظ جان آنها در سنین كودكی و حتی بزرگسالی نیز می تواند مؤثر باشد، تصریح كرد: از این رو، می توانیم بگوییم «پارك های آموزش ترافیك» و آموزه هایی که در این پارك ها به کودکان منتقل می شود، در حكم «شیر مادر برای فرزند» است.
وی در پایان با تأكید بر این كه هر گونه طرح ساماندهی ترافیك باید مصوبه «شورای ترافیك شهر تهران» را داشته باشد، خاطرنشان كرد: معمولاً در 6 ماهه دوم سال، طول روزها کوتاه تر و ساعات روز كمتر و به موازات آن حجم ترافیك بیشتر میشود، ضمن این كه لزوم برخورد با متخلفان از جمله موتورسیكلت سواران متخلف به منظور ایجاد نظم و انضباط در شهر و کنترل و کاهش ترافیک را نباید فراموش كنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *