پویانماییهای ایرانی در مسیر تحول و خلاقیت
امیرحسن ندایی پویانمایی ایران را در موقعیت تحول و خلاقیت معرفی کرد و گفت: در این آثار شاهد تکنیکهای تلفیقی بر اساس استانداردهای جهان هستیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فرهنگی ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، امیر حسن ندایی، عضو هیأت داوران دهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران،
اظهار کرد:
کارهای جشنواره نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه تکنیک دارد،
به نوعی فیلمسازان ما در حال گذر از تکنیک هستند و ساخت پویانمایی تکنیکی
راحت شده است.
ندایی افزود: انیمیشنسازان از تکنیکهای پویانمایی روز
دنیا استفاده کرده بودند و حتی شاهد تکنیکهای تلفیقی بر اساس استانداردهای
جهان بودیم.
عضو هیأت داوران جشنواره پویانمایی تهران، با اشاره به
نکتههای قابل توجه در تولید انیمیشن، توضیح داد: آثار به رغم پیشرفت
تکنیکی از لحاظ فیلمنامه با ضعف رو به رو هستند و دوم اینکه؛ به بخش کودک
و نوجوان اهمیت کمتری داده شده است.
ندایی ادامه داد: پویانمایی کودک و
نوجوان میتواند متولی خصوصی و دولتی داشته باشند، اما در حال حاضر بیشتر
بخش دولتی متولی است. از دورهای به بعد شاهد افول آثار کودک و نوجوان
بودیم و باید بیشتر به آنها توجه کنیم، چون بخش بزرگی از مخاطبان
پویانمایی، کودکان و نوجوانان هستند.
او درباره ویژگی آثار انیمیشن
ایران، ادامه داد: نمونههایی عالی در پویانمایی مستند داریم، شاهد
پویانمایی تجربی نیز هستیم و این نشان دهنده خلاقیت جوانان است، جوانانی که
سعی میکنند یک ذائقه جدید در پویانمایی به وجود بیاورند.
این استاد
پویانمایی با ابراز امیدواری درباره آینده پویانمایی ایران، گفت: با این
ذهنهای جوانی که وارد پویانمایی میشود و دانشگاههایی که پویانماهای خوب
میسازند، آینده پویانمایی را درخشان میبینم.
دهمین جشنواره بینالمللی
پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش
فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان میدهد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *