بانک جهانی: "افغانستان" قادر نیست به برابری جنسی در مدارس برسد
بانک جهانی نوشت: به طور میانگین از هر سه پسر افغان که به مدرسه میرود، تنها ۲ دختر قادر است به آموزش بپردازد، بنابراین با ادامه این روند، افغانستان قادر نخواهد بود به برابری جنسیتی در مدارس این کشور برسد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش سرویس بین الملل بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد: افغانستان با مشکلات زیادی از جمله افزایش ناامنی، افزایش فقر و... مواجه بوده است و افزایش خشونت تاثیر منفی بروی چشم انداز اقتصادی و رفاه مردم داشته است.
افغانستان دستاوردهای قابل تحسینی در مواردی مانند آموزش، سلامت و دسترسی به خدمات اولیه داشته، اما این دستاوردهای باعث نشده که مردمان افغانستان از فرصت برابر در استفاده از آن داشته باشند.
در ادامه این گزارش آمده است: وقتی موضوع آموزش به میان میآید، مکان زندگی افراد است که تعیین میکند که کودکان به مدرسه بروند یا اینکه از آموزش محروم شوند.
وب سایت بانک جهانی نوشت: دختران با مشکلات عدیدهای برای حضور در مدرسه مواجه هستند. میتوان تفاوت عمدهای در آموزش ابتدایی در میان پسرها و دختران افغانستان مشاهده کرد به گونهای که به طور میانگین از هر سه پسر افغان که به مدرسه میرود، تنها ۲ دختر قادر است به آموزش بپردازد، بنابراین با ادامه این روند، افغانستان قادر نخواهد بود به برابری جنسیتی در مدارس این کشور برسد.
/
افغانستان دستاوردهای قابل تحسینی در مواردی مانند آموزش، سلامت و دسترسی به خدمات اولیه داشته، اما این دستاوردهای باعث نشده که مردمان افغانستان از فرصت برابر در استفاده از آن داشته باشند.
در ادامه این گزارش آمده است: وقتی موضوع آموزش به میان میآید، مکان زندگی افراد است که تعیین میکند که کودکان به مدرسه بروند یا اینکه از آموزش محروم شوند.
وب سایت بانک جهانی نوشت: دختران با مشکلات عدیدهای برای حضور در مدرسه مواجه هستند. میتوان تفاوت عمدهای در آموزش ابتدایی در میان پسرها و دختران افغانستان مشاهده کرد به گونهای که به طور میانگین از هر سه پسر افغان که به مدرسه میرود، تنها ۲ دختر قادر است به آموزش بپردازد، بنابراین با ادامه این روند، افغانستان قادر نخواهد بود به برابری جنسیتی در مدارس این کشور برسد.
/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *