معاون دادستان: عدم پاسخگویی و نظارت بانک مرکزی مسئله آفرین شده است
جمعی از سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین در مشهد به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری و استانداری تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت سپردههایشان شدند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، جمعی از سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین در مشهد که از وعده و وعیدها برای حل مشکلاتشان ناامید شدهاند، صبح روز گذشته به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری و استانداری تجمع کرده وخواستار تعیین تکلیف وضعیت سپرده هایشان شدند.
قاضی حیدری معاون دادستان مشهد در این رابطه به خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: دستگاه قضایی پیگیر تعیین تکلیف وضعیت سهامداران است اما متاسفانه بانک مرکزی همکاری با دستگاه مربوطه را ندارد و در بحث نظارتها بسیار ضعیف عمل کرده است.
وی ادامه داد: این موسسات کار شبه بانکی انجام میدادند و عدم پاسخگویی و نظارت بانک مرکزی در این زمینه مسئله آفرین شده است.
معاون دادستان مشهد تصریح کرد: شش ماه پیش طرحی دادیم که حساب های تا 20 میلیون تومان به صورت گام به گام کانورت کنند که این کار در مجموعه «بدر توس» انجام شد و نتیجه بخش بود، اما به علت عدم همکاری بانک مرکزی مردم همچنان گرفتار هستند.
وی در پایان تاکید کرد: مسئولین به دغدغههای مردم توجه ویژه کنند و مشکلات هموطنانی که در این بحران ناخواسته گرفتار شده اند را حل کنند.
گفتنی است؛ موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتبار به موسسات، از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدرتوس و پیوند از سال 1394 شکل گرفته و مشکلات تعاونیهای مورد اشاره با سهامدارانشان به آن منتقل شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *