بالگرد خودکار ایرباس پرواز کرد +عکس
بالگرد خودکار ساخت شرکت ایرباس نخستین پروازهای آزمایشی خود را از سر گذراند.
خبرگزاری میزان -
سیستم VSR700 قادر به حمل محمولههایی تا وزن 250 کیلوگرم است و قادر خواهد بود بسته به کارکرد موردنیاز، حداقل 10 ساعت در هوا بماند.
این بالگرد در اصل قرار است به عنوان یک سامانه هوایی بدون سرنشین تاکتیکی در کشتیها به کار برده شود.
فناوری مزبور مجهز به چندین حسگر نوری مختلف و رادار فرود/دریایی است و میتواند در انجام عملیاتهای نظامی در خشکی و اجرای ماموریتهای تفتیش و شناسایی و نظارت بر اطلاعات (ISTAR) هم به کار رود.
انتهای پیام
به گزارش گروه
فضای مجازی ، نسخه دموی سامانه خودکار VSR700 Optionally Piloted Vehicle (OPV) اخیرا آزمایشهای پرواز خود را انجام داده و قرار است اولین پرواز نمونه اولیه و کامل این فناوری سال آینده انجام شود.
در پروازهای آزمایشی این بالگرد با موفقیت اوج گرفت، در هوا شناور ماند، مانورهای تثبتشده را اجرا کرد و در نهایت فرود آمد. یک خلبان برای اطمینان و امنیت بالگرد در کابین آن حضور داشت تا در صورت نقص عملکرد سیستم کنترل پرواز خودکار، وارد عمل شود.
بالگرد جدید با همکاری واحد بالگردسازی شرکت ایرباس به نام "بالگردهای ایرباس" (Airbus Helicopters) و شرکت هلیکوپتر گیمبال((Helicopteres Guimbal که هر دو در فرانسه هستند، در حال توسعه است. شرکت Helicopteres Guimbal تولیدکننده بالگرد Cabri G2 حال حاضر است که بالگرد VSR700 هم در اصل بر اساس این فناوری ساخته شده است.
در پروازهای آزمایشی این بالگرد با موفقیت اوج گرفت، در هوا شناور ماند، مانورهای تثبتشده را اجرا کرد و در نهایت فرود آمد. یک خلبان برای اطمینان و امنیت بالگرد در کابین آن حضور داشت تا در صورت نقص عملکرد سیستم کنترل پرواز خودکار، وارد عمل شود.
بالگرد جدید با همکاری واحد بالگردسازی شرکت ایرباس به نام "بالگردهای ایرباس" (Airbus Helicopters) و شرکت هلیکوپتر گیمبال((Helicopteres Guimbal که هر دو در فرانسه هستند، در حال توسعه است. شرکت Helicopteres Guimbal تولیدکننده بالگرد Cabri G2 حال حاضر است که بالگرد VSR700 هم در اصل بر اساس این فناوری ساخته شده است.
سیستم VSR700 قادر به حمل محمولههایی تا وزن 250 کیلوگرم است و قادر خواهد بود بسته به کارکرد موردنیاز، حداقل 10 ساعت در هوا بماند.
این بالگرد در اصل قرار است به عنوان یک سامانه هوایی بدون سرنشین تاکتیکی در کشتیها به کار برده شود.
فناوری مزبور مجهز به چندین حسگر نوری مختلف و رادار فرود/دریایی است و میتواند در انجام عملیاتهای نظامی در خشکی و اجرای ماموریتهای تفتیش و شناسایی و نظارت بر اطلاعات (ISTAR) هم به کار رود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *