رباتها از پاییز امسال به مدرسه میروند
از پاییز امسال تنها کودکان کم سن و سال راهی مدارس و کلاسهای درس نمیشوند، بلکه رباتها هم در مهدکودکها حضور مییابند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از بیزینس اینسایدر، کارن پانتا یکی از مسئولان دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا و سردبیر نشریه IEEE WIE معتقد است نرم افزارهای هوش مصنوعی و رباتهای انسان نما نقش فزایندهای در مهدکودکها و آموزشهای پیش دبستانی ایفا خواهند کرد.
وی افزوده که در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور رباتها در محیطهای آموزشی پیش دبستانی خواهیم بود و آنها با استفاده از نرم افزارهای انتقال احساسات و عاطفه میتوانند با دیگر انسانها در کلاسهای درس تعامل داشته باشند. از این فناوریها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده استفاده خواهد شد.
رباتها هم میتوانند بر درک و دانش خود بیفزایند و هم میتوانند برای آموزش مهارتهای اساسی زبانی، کدنویسی رایانهای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی به کار گرفته شوند.
یکی از این برنامههای رباتیک Newsela نام دارد که ارتقای تواناییهای کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن میکند و اخبار ساده را بر روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش میگذارد. در حال حاضر در ۷۵ درصد از کلاسهای درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته میشود.
ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد که میتواند افرادی مانند سالمندان یا معلولان را که نیاز به همراهی دارند، یاری دهد. این ربات به نرم افزار تشخیص عواطف و احساسات مجهز است و میتواند حال و هوای انسانها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند. ربات دیگری به نام Rubi Project با اهداف مشابه برای استفاده در کلاس درس طراحی شده است.
نکته جالب اینکه بررسیها نشان میدهد آمریکا در زمینه استفاده از فناوریهای رباتیک در کلاسهای درس از کشوری مانند سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب افتاده است.
وی افزوده که در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور رباتها در محیطهای آموزشی پیش دبستانی خواهیم بود و آنها با استفاده از نرم افزارهای انتقال احساسات و عاطفه میتوانند با دیگر انسانها در کلاسهای درس تعامل داشته باشند. از این فناوریها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده استفاده خواهد شد.
رباتها هم میتوانند بر درک و دانش خود بیفزایند و هم میتوانند برای آموزش مهارتهای اساسی زبانی، کدنویسی رایانهای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی به کار گرفته شوند.
یکی از این برنامههای رباتیک Newsela نام دارد که ارتقای تواناییهای کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن میکند و اخبار ساده را بر روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش میگذارد. در حال حاضر در ۷۵ درصد از کلاسهای درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته میشود.
ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد که میتواند افرادی مانند سالمندان یا معلولان را که نیاز به همراهی دارند، یاری دهد. این ربات به نرم افزار تشخیص عواطف و احساسات مجهز است و میتواند حال و هوای انسانها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند. ربات دیگری به نام Rubi Project با اهداف مشابه برای استفاده در کلاس درس طراحی شده است.
نکته جالب اینکه بررسیها نشان میدهد آمریکا در زمینه استفاده از فناوریهای رباتیک در کلاسهای درس از کشوری مانند سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب افتاده است.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *