کلاهبرداری به شیوه نوین در بازار خودروهای وارداتی!
این روزها برخی شرکت های واردکننده در طرح های مختلف که اصلاً فروش نقدی در آنها نیست و با روش های جذاب اقدام به فروش محصولات آنهم با قیمت های بالا می کنند اما در زمان تحویل خودرو بد عهدی کرده و خبری از اجرای تعهدات نیست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، طی ماههای اخیر اعلام دستورالعمل جدید واردات خودرو نه تنها تأثیری بر آشفته بازار خودروهای وارداتی نداشت بلکه بسیاری از شرکتها برای سود بیشتر دست از فروش برداشته و منتظر افزایش بیشتر قیمت محصولات خود شدند. البته افزایش قیمت دلار هم تأثیرات خاص خود را در بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی گذاشته و برخی شرکتها با توجه به دو فاکتور افزایش تعرفه و قیمت دلار هر روز بر قیمت محصولات خود اضافه میکنند.
جالب اینجاست سازمان حمایت برای مدیریت بازار قیمت خودروهای وارداتی اعلام کرده شرکتها باید براساس ضابطه مشخص اقدام به قیمتگذاری محصولات کنند و اگر عملکرد آنها خلاف این موضوع باشد باید قیمتها را کاهش دهند. با این وجود هنوز تغییری در قیمت خودروهای وارداتی به وجود نیامده و برخی شرکتها تعهدات گذشته خود را هم اجرایی نمیکنند.
به عنوان نمونه فردی حدود ۵ ماه پیش از شرکت «ا. خ» یک سراتو را در طرح فروش نقدی با تحویل فوری ۳۰ روزه خریداری کرده است، اما نه تنها این محصول را ۳۰ روزه تحویل نگرفته بلکه با گذشته ۵ ماه شرکت به جای جبران تأخیر در تحویل خودرو با مشتری تماس گرفته و اعلام کرده که به دلیل افزایش تعرفه و قیمت دلار باید ۵۵ میلیون تومان دیگر پرداخت نماید. این در حالی است که این مشتری در زمان خرید فوری سراتو ۱۴۵ میلیون تومان کامل به حساب شرکت واریز کرده بود و قرار بر این بود تا خودرو را ۳۰ روزه تحویل بگیرد.
فعالان بازار خرید و فروش خودرو در مورد اینگونه بد عهدیهای شرکتهای واردکننده خودرو به خبرنگار تسنیم میگویند: شرکتهای واردکننده اصلا خودرویی ندارند، اما در طرحهای مختلف که اصلاً فروش نقدی در آنها نیست و با روشهای جذاب اقدام به فروش محصولات آنهم با قیمتهای بالا میکنند و در زمان تحویل خودرو بد عهدی کرده و خبری از اجرای تعهدات نیست.
جالب اینجاست سازمان حمایت برای مدیریت بازار قیمت خودروهای وارداتی اعلام کرده شرکتها باید براساس ضابطه مشخص اقدام به قیمتگذاری محصولات کنند و اگر عملکرد آنها خلاف این موضوع باشد باید قیمتها را کاهش دهند. با این وجود هنوز تغییری در قیمت خودروهای وارداتی به وجود نیامده و برخی شرکتها تعهدات گذشته خود را هم اجرایی نمیکنند.
به عنوان نمونه فردی حدود ۵ ماه پیش از شرکت «ا. خ» یک سراتو را در طرح فروش نقدی با تحویل فوری ۳۰ روزه خریداری کرده است، اما نه تنها این محصول را ۳۰ روزه تحویل نگرفته بلکه با گذشته ۵ ماه شرکت به جای جبران تأخیر در تحویل خودرو با مشتری تماس گرفته و اعلام کرده که به دلیل افزایش تعرفه و قیمت دلار باید ۵۵ میلیون تومان دیگر پرداخت نماید. این در حالی است که این مشتری در زمان خرید فوری سراتو ۱۴۵ میلیون تومان کامل به حساب شرکت واریز کرده بود و قرار بر این بود تا خودرو را ۳۰ روزه تحویل بگیرد.
فعالان بازار خرید و فروش خودرو در مورد اینگونه بد عهدیهای شرکتهای واردکننده خودرو به خبرنگار تسنیم میگویند: شرکتهای واردکننده اصلا خودرویی ندارند، اما در طرحهای مختلف که اصلاً فروش نقدی در آنها نیست و با روشهای جذاب اقدام به فروش محصولات آنهم با قیمتهای بالا میکنند و در زمان تحویل خودرو بد عهدی کرده و خبری از اجرای تعهدات نیست.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
نظرات بینندگان
باسلام، واقعا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان که زیر نظر دولت است و نظاره گر اعتراضات مردم از این شرکتهای خودرویی است چکار می کند!؟ و همچنین سایر نهادهای نظارتی!؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *