جعبه سیاه هواپیمای آسمان ۲۴ ساعته بازخوانی می شود
معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه در صورت پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای ATR آسمان ظرف مدت ۲۴ ساعت اطلاعات آن خوانده میشود اظهارات برخی کارشناسان مجهولالهویه را فرضیات آنها دانست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، علیرضا منظری اظهار کرد: ELT سیستمی است که به ماهوار نصب میشود و سیگنالهایی که از آن ساطع میشود به ماهواره ارسال شده و محل وقوع سانحه را نشان میدهد.
وی تصریح کرد: حالا اینکه این هواپیما چرا نمیتواند سیگنالهای ELT را ارسال کند، باید هواپیما را پید ا. کرده و آنرا ببینند و بگویند علت چیست.
وی با بیان اینکه پیدا کردن هواپیما و جعبه سیاه آن با توجه به محل سقوط مقداری سخت است در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره مناسب نبودن هواپیماهایای تی آر برای اقلیم آب و هوایی ایران گفت: این اظهارات را قبول ندارم. چرا هر کسی درباره این نوع هواپیما کلیگویی میکند؟
وی ادامه داد: ATR یک نوع هواپیمایی است که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حال تولید است و در دنیا از آن استفاده میشود.
کارشناس حملونقل هوایی با یادآوری اینکه هواپیماییای تی آر حدود ۲۴ سال است که در موقعیتهای مختلف جغرافیایی پرواز میکند نشان میدهد هواپیمای مذکور میتواند در ایران پرواز کند، اظهار کرد: طبیعی است هر هواپیمایی ساخته میشود با توجه به استاندارها در موقعیتهای جغرافیایی با محدودیت مواجه میشود، یعنی در وضعیت خاصی در مسیرهای خاصی نمیتواند پرواز انجام دهد.
منظری بیان کرد: این هواپیما هم مانند هر هواپیمای دیگری محدودیتهایی دارد و نمیتواند در مناطق گرمسیری با محدودیتهایی مواجه است که ایرلاینها باید آنرا رعایت کند. ضمن اینکه این محدودیتها مربوط به گرما میشود. حرف غیر کارشناسی است که میگویندبه درد اقلیم آب و هوایی ایران نمیخورد.
وی با تاکید بر اینکه چنانچه هواپیما استاندارهای لازم را نداشته باشد سازمان هواپیمایی کشوری مجوز صلاحیت پرواز را نمیدهد، اظهار کرد: این هواپیما قاعدتا دارای گواهینامه صلاحیت پرواز بوده است.
وی در خصوص کاهش ارتفاع هواپیمایای تی آر آسمان نیز گفت: طبق دستورالعملهایی که وجود دارد خلبان در نقاطی برای فرود با مرکز کنترل جهت کاهش ارتفاع هماهنگ میکند.
کارشناس حملونقل تاکید کرد: در آن موقعیت هواپیما باید ارتفاع خود را از ۲۱ هزار پا به ۱۷ هزار پا کاهش میداد. آن چیزی که مشخص است از اطلاعات موجود تا قبل از ارتباط رادیویی هواپیمای، هیچ موردی را نشان نمیدهد که چه اتفاقی افتاده است.
منظری افزود: آن چیزی که مشخص میکندچه اتفاقی برای هواپیما روی داده، اطلاعات جعبه سیاه و موقعیت سقوط هواپیماست.
وی توضیح داد:کارشناسان فنی زمانیکه موقعیت افتادن هواپیما را ببیند میتواند درباره اینکه چه اتفاقی برای هواپیما افتاده، اظهارنظر کنند.
وی تاکید کرد:اظهارنظرها درباره دلایل سقوط هواپیمای ATR فرضیات اشخاص بوده و کارشناسی نیست. ارتباط رادیویی که هماکنون ثبت شده این بوده که هواپیما در آن نقطه طبق دستورالعمل ارتفاع را تغییر میداد، اطلاع داده است و مرکز کنترل این اجازه را داده است.
وی بیان کرد:اطلاعات جعبه سیاه نشان میدهد چه اتفاقی قبل از وقوع حادثه روی داده است، اگر جعبه سیاه پیدا شود ظرف ۲۴ ساعت قابل خواندن است. اگر هواپیما مستقیم سقوط کرده باشد اجزای هواپیما راحتر پیدا میشود، اما اگر هواپیما به کوه برخورد کرده باشد پیدا کردن قطعات و جعبه سیاه آن مقداری مشکل است.
به گزارش تسنیم، یکی از ابهامات بزرگ سقوط هواپیمایای تی ار عدم ارسال سیگنال از سوی سیستم ELT این هواپیماست که تاکنون هیچدام از مدیران هواپیمایی آسمان و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری درباره آن اظهارنظر نکردهاند.
وی تصریح کرد: حالا اینکه این هواپیما چرا نمیتواند سیگنالهای ELT را ارسال کند، باید هواپیما را پید ا. کرده و آنرا ببینند و بگویند علت چیست.
وی با بیان اینکه پیدا کردن هواپیما و جعبه سیاه آن با توجه به محل سقوط مقداری سخت است در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره مناسب نبودن هواپیماهایای تی آر برای اقلیم آب و هوایی ایران گفت: این اظهارات را قبول ندارم. چرا هر کسی درباره این نوع هواپیما کلیگویی میکند؟
وی ادامه داد: ATR یک نوع هواپیمایی است که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حال تولید است و در دنیا از آن استفاده میشود.
کارشناس حملونقل هوایی با یادآوری اینکه هواپیماییای تی آر حدود ۲۴ سال است که در موقعیتهای مختلف جغرافیایی پرواز میکند نشان میدهد هواپیمای مذکور میتواند در ایران پرواز کند، اظهار کرد: طبیعی است هر هواپیمایی ساخته میشود با توجه به استاندارها در موقعیتهای جغرافیایی با محدودیت مواجه میشود، یعنی در وضعیت خاصی در مسیرهای خاصی نمیتواند پرواز انجام دهد.
منظری بیان کرد: این هواپیما هم مانند هر هواپیمای دیگری محدودیتهایی دارد و نمیتواند در مناطق گرمسیری با محدودیتهایی مواجه است که ایرلاینها باید آنرا رعایت کند. ضمن اینکه این محدودیتها مربوط به گرما میشود. حرف غیر کارشناسی است که میگویندبه درد اقلیم آب و هوایی ایران نمیخورد.
وی با تاکید بر اینکه چنانچه هواپیما استاندارهای لازم را نداشته باشد سازمان هواپیمایی کشوری مجوز صلاحیت پرواز را نمیدهد، اظهار کرد: این هواپیما قاعدتا دارای گواهینامه صلاحیت پرواز بوده است.
وی در خصوص کاهش ارتفاع هواپیمایای تی آر آسمان نیز گفت: طبق دستورالعملهایی که وجود دارد خلبان در نقاطی برای فرود با مرکز کنترل جهت کاهش ارتفاع هماهنگ میکند.
کارشناس حملونقل تاکید کرد: در آن موقعیت هواپیما باید ارتفاع خود را از ۲۱ هزار پا به ۱۷ هزار پا کاهش میداد. آن چیزی که مشخص است از اطلاعات موجود تا قبل از ارتباط رادیویی هواپیمای، هیچ موردی را نشان نمیدهد که چه اتفاقی افتاده است.
منظری افزود: آن چیزی که مشخص میکندچه اتفاقی برای هواپیما روی داده، اطلاعات جعبه سیاه و موقعیت سقوط هواپیماست.
وی توضیح داد:کارشناسان فنی زمانیکه موقعیت افتادن هواپیما را ببیند میتواند درباره اینکه چه اتفاقی برای هواپیما افتاده، اظهارنظر کنند.
وی تاکید کرد:اظهارنظرها درباره دلایل سقوط هواپیمای ATR فرضیات اشخاص بوده و کارشناسی نیست. ارتباط رادیویی که هماکنون ثبت شده این بوده که هواپیما در آن نقطه طبق دستورالعمل ارتفاع را تغییر میداد، اطلاع داده است و مرکز کنترل این اجازه را داده است.
وی بیان کرد:اطلاعات جعبه سیاه نشان میدهد چه اتفاقی قبل از وقوع حادثه روی داده است، اگر جعبه سیاه پیدا شود ظرف ۲۴ ساعت قابل خواندن است. اگر هواپیما مستقیم سقوط کرده باشد اجزای هواپیما راحتر پیدا میشود، اما اگر هواپیما به کوه برخورد کرده باشد پیدا کردن قطعات و جعبه سیاه آن مقداری مشکل است.
به گزارش تسنیم، یکی از ابهامات بزرگ سقوط هواپیمایای تی ار عدم ارسال سیگنال از سوی سیستم ELT این هواپیماست که تاکنون هیچدام از مدیران هواپیمایی آسمان و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری درباره آن اظهارنظر نکردهاند.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *