نماینده دیر آمده "ب ام و" زود رفت
حدود ۳ ماه پیش بود که وزارت صنعت معدن و تجارت در یک اقدام قابل تامل علی رغم وجود نمایندگی واردات ب. ام و در ایران، برای یک شرکت دیگر هم مجوز واردات این خودروها را صادر کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در اواخر سال ۹۶ و درست روزهایی که شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو در حال بستن حسابهای آخر سال خود بودند، یک شرکت پرونده فعالیتش را در حوزه واردات خودرو آغاز کرد.
در روزهای آخر اسفندماه سال ۹۶ شرکت تسلا موتور قشم با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز اصناف و امور بازرگانان این وزارتخانه، فعالیتش را برای مدت تنها ۳ ماه برای واردات خودروهای ب. ام و به ایران شروع کرد.
صدور مجوز برای فعالیت این شرکت که خود را نماینده رسمی ب ام و آلمان معرفی میکرد آن هم تنها برای ۳ ماه جای تامل داشت.
البته ادعاهای مطرح شده از سوی شرکت مذکور مبنی بر کسب نمایندگی رسمی ب. ام. و چند هفته پیش از سوی شرکت آلمانی کاملا رد شد و حتی سرکنسولگری ایران در فرانکفورت در نامهای به اداره سجلات و احوالات شخصیه وزارت امور خارجه اعلام کرده است: بر اساس نامه منتشر شده از سوی سرپرست اداره تایید اسناد وزارت صنعت معدن و تجارت، اعلام شده که شرکت تسلا موتور قشم اسنادی منتشر کرده که مورد تایید ب. ام و نیست و جعلی بوده است.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت طی نامه ای دیگر به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است: در خصوص بررسی مدارک ارائه شده از سوی شرکت تسلاموتور قشم، اسناد و مدارک لازم و جوابیه مکتوب شرکت ب ام و آلمان جهت بهره برداری لازم به این مرکز ارسال می شود.
موضوعی که در خبری به تاریخ ۲۳ خردادماه سال ۹۷ با تیتر (مجوز تسلا موتور از سوی ب. ام؛ و تایید نشد) به مسئولین مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گوشزد کرد و حالا ظاهرا بعد از بررسیهای صورت گرفته، این وزارتخانه رای به تمدید نکردن مجوز فعالیت این شرکت داده است.
حالا با اتمام تاریخ مجوز ۳ ماهه، اسم این شرکت از سایت اصناف و امور بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف شده است و به نوعی میتوان گفت: فعالیت این شرکت تازه تاسیس به پایان رسیده است.
به عبارت بهتر فعالیت یک شرکت واردکننده که مشخص نیست با چه هدف و توجیحی تنها برای مدت ۳ ماه از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفته بود، زودتر از آنچه تصور میشد به پایان رسیده و فقط سوالها و ابهامات بسیاری از این فرآیند در ذهن رسانهها و مشتریان بازار خودرو باقی مانده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *