پیش بینی دوره ٢ تا ٣ ساله برای هوشمند سازی بنادر کشور/ پایانههای گردشگری در بنادر انزلی و فریدونکنار احداث میشود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کالاها در کشور از طریق بنادر انجام میشود، پروژه هوشمندسازی در مجموعه اقتصاد خرد و کلان کشور اثرگذار خواهد بود.
خبرگزاری میزان -
راستاد با اشاره به سواحل شمالی کشور گفت: در استان گیلان و بندر انزلی در حال بررسی به منظور ایجاد تعدادی اسکله خاص گردشگری دریایی هستیم. این زیرساختها مشابه اسکلههای شناوری ایجاد میشوند که سال گذشته در استان هرمزگان و بوشهر احداث شد و به بهره برداری رسید.
وی افزود: در کنار این اقدامات، به زودی در بندر چمخاله استان گیلان یکی از بنادر بزرگ گردشگری و چندمنظوره احداث خواهد شد. در همین رابطه، مذاکراتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و احداث پایانههای گردشگری در بنادر انزلی و فریدون کنار داشته ایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: با مکانیزمهای حمایتی که سازمان بنادر پیش بینی کرده و به واسطه استقبال قابل توجه هموطنان در فصل تابستان، شاهد این موضوع باشیم که ظرفیتهای گردشگری دریایی در سواحل کشور ارتقاء پیدا کند.
تکمیل فاز ۲ و تجهیزات استراتژیک آن در موعد مقرر
راستاد همچنین در جمع اعضای شورای اداری بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سخن نیز گفت: بنادر تجاری کشور به ویژه بندر شهید رجایی در مقطع تاریخی و شرایط حساس کنونی جایگاهی کلیدی دارند.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی تامین ۶۰ درصد از مایحتاج و پشتیبانی از بخش اعظم صادرات کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: اقتصاد کشور به تلاش مدیران و کارکنان این بندر وابسته است و باید به گونهای عمل کنیم که هیچ گونه کمبود و نقیصهای در ایفای وظایف، متوجه کشور نشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم توجه ویژه به پروژههای تعمیر و نگهداری تجهیزات و روبناها در بنادر تأکید کرد و افزود: طرح بسیار مهم مرحله سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجراست. تلاش میکنیم که تکمیل فاز ۲ و تجهیزات استراتژیک آن در زمان وعده داده شده به بهره برداری برسد تا این امکانات بتواند در خدمت حمل و نقل کشور قرار گیرد.
نباید بی انگیزگی و اختلال در روند توسعه بنادر ایجاد نشود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حداکثر مساعدت برای تجار و صاحبان کالا در مسیر تشریفات ورود و خروج کالا در بنادر صورت گیرد. بر اساس مصوبه مربوط به اصلاحیه اخیر قانون تسریع در تخلیه کشتی ها، ۲۴ ساعته شدن درب خروج گمرک یک الزام قانونی است و با انجام پیگیریهای لازم، ارایه خدمات شبانه روزی باید عملیاتی شود.
راستاد اظهار کرد: از ظرفیتهای قراردادی و مکانیزمهای قانونی دیگر برای حمایت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی، نهایت استفاده صورت گیرد تا بی انگیزگی و اختلال در روند توسعه بنادر ایجاد نشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: به موازات توسعه بندر شهید رجایی، حرکت به سمت شرق استان هرمزگان (سواحل مکران) و ایجاد یک بندر اقیانوسی در این منطقه یک ضرورت محسوب میشود.
وی همچنین از اقدامات صورت گرفته برای تامین ۲۳ فروند شناور آتشخوار برای خدمات دهی در حوضچههای کم عمق و تعدادی نیز یدک کش در بنادر اصلی در سال جاری خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاشهای مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان یکی از سرمایههای مدیریتی سازمان بنادر بخاطر اجرای پروژهها و فعالیتهای توسعهای در بزرگترین بندر تجاری کشور تقدیر و تشکر کرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه وجود یک تیم مدیریتی قوی در بندر شهید رجایی پشتوانه برنامههای توسعه است و در خصوص فعالیتهای این بندر، هیچ گونه نگرانی نداریم.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد اظهار کرد: هوشمندسازی بنادر کشور از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای بهبود خدمات و ارتقای بهره وری محسوب میشود که امسال در دستور کار گرفته و شامل زیرساختهای مورد نیاز، نرم افزارها و تجهیزات مربوطه است.
وی در ادامه افزود: پیش بینی ما برای هوشمندسازی بنادر یک بازه زمانی دو تا سه ساله است تا بتوانیم تمامی بنادر کشور را به مرحلهای برسانیم که از تمامی تجهیزات اتوماسیون و مکانیزاسیون برای به حداکثررساندن کیفیت خدمات بنادر کشور استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: فعالیتهای نرم افزاری و اداری مربوط به تشریفات ورود و خروج کالا به بنادر هم در قالب پروژه هوشمندسازی و راه اندازی سامانه جامعه بندری قاعدتاً میتواند کمک قابل توجهی به بهبود فرآیندها در بنادر تجاری کشور کند.
راستاد عنوان کرد: هدف نهایی هوشمندسازی بنادر این است که بتواند هزینههای تمام شده عملیات حمل و نقل دریایی به ویژه روند فعالیتهای بندری را از طریق بهبود کیفیت و ارتقای بهره وری به حداقل برساند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کالاها در کشور از طریق بنادر انجام میشود، پروژه هوشمندسازی در مجموعه اقتصاد خرد و کلان کشور اثرگذار خواهد بود و زمینهای فراهم خواهد شد تا به واسطه کاهش بهای تمام شده کالاها انگیزه بهتری برای تجار، بازرگانان، صاحبان کالا و صادرکنندگان ایجاد شود.
وی در خصوص برنامههای سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی تابستانه گفت: همچنانکه که در فصول پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد استقبال جمعیت زیادی از هموطنان برای بازدید از جاذبههای سواحل و جزایر جنوبی کشور هستیم، امیدواریم این مساله در فصول گرم هم تداوم داشته باشد. زیرا استفاده از زیرساختها و امکانات فراهم شده را نمیتوان به دوره زمانی محدودی از سال منحصر کرد.
احداث بندر گردشگری دریایی در چمخاله
وی در ادامه افزود: پیش بینی ما برای هوشمندسازی بنادر یک بازه زمانی دو تا سه ساله است تا بتوانیم تمامی بنادر کشور را به مرحلهای برسانیم که از تمامی تجهیزات اتوماسیون و مکانیزاسیون برای به حداکثررساندن کیفیت خدمات بنادر کشور استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: فعالیتهای نرم افزاری و اداری مربوط به تشریفات ورود و خروج کالا به بنادر هم در قالب پروژه هوشمندسازی و راه اندازی سامانه جامعه بندری قاعدتاً میتواند کمک قابل توجهی به بهبود فرآیندها در بنادر تجاری کشور کند.
راستاد عنوان کرد: هدف نهایی هوشمندسازی بنادر این است که بتواند هزینههای تمام شده عملیات حمل و نقل دریایی به ویژه روند فعالیتهای بندری را از طریق بهبود کیفیت و ارتقای بهره وری به حداقل برساند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کالاها در کشور از طریق بنادر انجام میشود، پروژه هوشمندسازی در مجموعه اقتصاد خرد و کلان کشور اثرگذار خواهد بود و زمینهای فراهم خواهد شد تا به واسطه کاهش بهای تمام شده کالاها انگیزه بهتری برای تجار، بازرگانان، صاحبان کالا و صادرکنندگان ایجاد شود.
وی در خصوص برنامههای سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی تابستانه گفت: همچنانکه که در فصول پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد استقبال جمعیت زیادی از هموطنان برای بازدید از جاذبههای سواحل و جزایر جنوبی کشور هستیم، امیدواریم این مساله در فصول گرم هم تداوم داشته باشد. زیرا استفاده از زیرساختها و امکانات فراهم شده را نمیتوان به دوره زمانی محدودی از سال منحصر کرد.
احداث بندر گردشگری دریایی در چمخاله
راستاد با اشاره به سواحل شمالی کشور گفت: در استان گیلان و بندر انزلی در حال بررسی به منظور ایجاد تعدادی اسکله خاص گردشگری دریایی هستیم. این زیرساختها مشابه اسکلههای شناوری ایجاد میشوند که سال گذشته در استان هرمزگان و بوشهر احداث شد و به بهره برداری رسید.
وی افزود: در کنار این اقدامات، به زودی در بندر چمخاله استان گیلان یکی از بنادر بزرگ گردشگری و چندمنظوره احداث خواهد شد. در همین رابطه، مذاکراتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و احداث پایانههای گردشگری در بنادر انزلی و فریدون کنار داشته ایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: با مکانیزمهای حمایتی که سازمان بنادر پیش بینی کرده و به واسطه استقبال قابل توجه هموطنان در فصل تابستان، شاهد این موضوع باشیم که ظرفیتهای گردشگری دریایی در سواحل کشور ارتقاء پیدا کند.
تکمیل فاز ۲ و تجهیزات استراتژیک آن در موعد مقرر
راستاد همچنین در جمع اعضای شورای اداری بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سخن نیز گفت: بنادر تجاری کشور به ویژه بندر شهید رجایی در مقطع تاریخی و شرایط حساس کنونی جایگاهی کلیدی دارند.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی تامین ۶۰ درصد از مایحتاج و پشتیبانی از بخش اعظم صادرات کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: اقتصاد کشور به تلاش مدیران و کارکنان این بندر وابسته است و باید به گونهای عمل کنیم که هیچ گونه کمبود و نقیصهای در ایفای وظایف، متوجه کشور نشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم توجه ویژه به پروژههای تعمیر و نگهداری تجهیزات و روبناها در بنادر تأکید کرد و افزود: طرح بسیار مهم مرحله سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجراست. تلاش میکنیم که تکمیل فاز ۲ و تجهیزات استراتژیک آن در زمان وعده داده شده به بهره برداری برسد تا این امکانات بتواند در خدمت حمل و نقل کشور قرار گیرد.
نباید بی انگیزگی و اختلال در روند توسعه بنادر ایجاد نشود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حداکثر مساعدت برای تجار و صاحبان کالا در مسیر تشریفات ورود و خروج کالا در بنادر صورت گیرد. بر اساس مصوبه مربوط به اصلاحیه اخیر قانون تسریع در تخلیه کشتی ها، ۲۴ ساعته شدن درب خروج گمرک یک الزام قانونی است و با انجام پیگیریهای لازم، ارایه خدمات شبانه روزی باید عملیاتی شود.
راستاد اظهار کرد: از ظرفیتهای قراردادی و مکانیزمهای قانونی دیگر برای حمایت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی، نهایت استفاده صورت گیرد تا بی انگیزگی و اختلال در روند توسعه بنادر ایجاد نشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: به موازات توسعه بندر شهید رجایی، حرکت به سمت شرق استان هرمزگان (سواحل مکران) و ایجاد یک بندر اقیانوسی در این منطقه یک ضرورت محسوب میشود.
وی همچنین از اقدامات صورت گرفته برای تامین ۲۳ فروند شناور آتشخوار برای خدمات دهی در حوضچههای کم عمق و تعدادی نیز یدک کش در بنادر اصلی در سال جاری خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاشهای مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان یکی از سرمایههای مدیریتی سازمان بنادر بخاطر اجرای پروژهها و فعالیتهای توسعهای در بزرگترین بندر تجاری کشور تقدیر و تشکر کرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه وجود یک تیم مدیریتی قوی در بندر شهید رجایی پشتوانه برنامههای توسعه است و در خصوص فعالیتهای این بندر، هیچ گونه نگرانی نداریم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *