پرداختهای میلیون دلاری شرکتهای آمریکایی به فیسبوک برای تبلیغات سیاسی
فیس بوک با انتشار دادههایی جدید از هزینه های تبلیغات سیاسی شرکتهای بزرگی مانند اکسون موبیل، بن و جری و پنزی اسپیس پرده برداشت.
خبرگزاری میزان -
اگرچه شرکتهای مختلف اطلاعات محدودی درباره تبلیغات آنلاین شرکتهای خاص منتشر میکنند، فیسبوک پس از هک شدن اخیر که منجر به از دست رفتن اطلاعات شخصی میلیونها کاربر شد، اقدام به شفاف سازی بیشتر فعالیتهای سیاسی در این رسانه در ۶ ماهه پیش از انتخابات نوامبر کرده است.
این شبکه رسانهای نشان داد که از ماه می سال جاری تاکنون ۲۵۶.۴ میلیون برای تبلیغات سیاسی هزینه شده است.
شرکتهای آلفابت گوگل و توییتر دادههای مشابهی را منتشر کردهاند اما در مقایسه با فیسبوک، گوگل سطح محدودی از تبلیغ کنندگان را پوشش میدهد و توییتر ابزار دشوارتری برای انجام چنین تبلیغاتی است.
اطلاعاتی که فیسبوک با عنوان گزارش بایگانی تبلیغ منتشر کرد، از میزان تبلیغات هفتگی در فیسبوک خبر میدهد. این تبلیغات به طور خاص مشارکت در انتخابات را تبلیغ میکنند یا درباره رقابتهای سیاسی و موضوعات مهم ملی بحث میکنند.
غول نفتی اکسون موبیل بیش از هر شرکت دیگری از ماه می تا سپتامبر سال جاری میلادی به غیر از درخواست سرویس آنلاین، بیش از ۲.۱ میلیون دلار برای تبلیغات در فیس بوک هزینه کرده است.
این شرکت که کمپینی برای حمایت از حفاری ساحلی راه اندازی کرده، خواستار عدم رای دهی در ایالت کلرادو شده تا باعث شکست انتخابات در این ایالت شود. این شرکت به این ادعا پاسخ یا واکنشی نشان نداده است.
بن و جری با صرف بیش از ۴۰۱۰۰۰ دلار از ماه می تاکنون برای تاثیرگذاری بر قوانین رای دهی فلوریدا و به ویژه مجاز شدن جنایتکاران به رای دادن تلاش کرده است.
پنزی نیز ۷۷۳۰۰۰ دلار برای تاثیرگذاری در پرونده برت کاوانا هزینه کرده است.
این اقدامات از سوی شرکتهای مختلف با اهداف سیاسی انجام میشود. به عنوان مثال یک شرکت کالیفرنیایی آنلاین که آموزش کار با سلاح گرم را به صورت غیرقانونی ارائه میدهد، ۱.۷۶ میلیون دلار برای تشویق مردم تگزاس، فلوریدا و دیگر ایالتها به حمایت از قانون حمل اسلحه هزینه کرده است.
فیسبوک از متهمان اصلی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست. روسیه بارها این اتهام را رد کرده است.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از فرانس ۲۴، فیس بوک با انتشار دادههایی جدید از هزینه های تبلیغات سیاسی شرکتهای بزرگی مانند اکسون موبیل، بن و جری، و پنزی اسپیس پرده برداشت.
این شرکتها میلیونها دلار برای ترغیب مردم به دادن رای و تاثیر بر میزان مشارکت در انتخابات هزینه کرده اند.
اگرچه شرکتهای مختلف اطلاعات محدودی درباره تبلیغات آنلاین شرکتهای خاص منتشر میکنند، فیسبوک پس از هک شدن اخیر که منجر به از دست رفتن اطلاعات شخصی میلیونها کاربر شد، اقدام به شفاف سازی بیشتر فعالیتهای سیاسی در این رسانه در ۶ ماهه پیش از انتخابات نوامبر کرده است.
این شبکه رسانهای نشان داد که از ماه می سال جاری تاکنون ۲۵۶.۴ میلیون برای تبلیغات سیاسی هزینه شده است.
شرکتهای آلفابت گوگل و توییتر دادههای مشابهی را منتشر کردهاند اما در مقایسه با فیسبوک، گوگل سطح محدودی از تبلیغ کنندگان را پوشش میدهد و توییتر ابزار دشوارتری برای انجام چنین تبلیغاتی است.
اطلاعاتی که فیسبوک با عنوان گزارش بایگانی تبلیغ منتشر کرد، از میزان تبلیغات هفتگی در فیسبوک خبر میدهد. این تبلیغات به طور خاص مشارکت در انتخابات را تبلیغ میکنند یا درباره رقابتهای سیاسی و موضوعات مهم ملی بحث میکنند.
غول نفتی اکسون موبیل بیش از هر شرکت دیگری از ماه می تا سپتامبر سال جاری میلادی به غیر از درخواست سرویس آنلاین، بیش از ۲.۱ میلیون دلار برای تبلیغات در فیس بوک هزینه کرده است.
این شرکت که کمپینی برای حمایت از حفاری ساحلی راه اندازی کرده، خواستار عدم رای دهی در ایالت کلرادو شده تا باعث شکست انتخابات در این ایالت شود. این شرکت به این ادعا پاسخ یا واکنشی نشان نداده است.
بن و جری با صرف بیش از ۴۰۱۰۰۰ دلار از ماه می تاکنون برای تاثیرگذاری بر قوانین رای دهی فلوریدا و به ویژه مجاز شدن جنایتکاران به رای دادن تلاش کرده است.
پنزی نیز ۷۷۳۰۰۰ دلار برای تاثیرگذاری در پرونده برت کاوانا هزینه کرده است.
این اقدامات از سوی شرکتهای مختلف با اهداف سیاسی انجام میشود. به عنوان مثال یک شرکت کالیفرنیایی آنلاین که آموزش کار با سلاح گرم را به صورت غیرقانونی ارائه میدهد، ۱.۷۶ میلیون دلار برای تشویق مردم تگزاس، فلوریدا و دیگر ایالتها به حمایت از قانون حمل اسلحه هزینه کرده است.
فیسبوک از متهمان اصلی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست. روسیه بارها این اتهام را رد کرده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *