وزارت ارتباطات قابلیت استعلام از فروشگاه های اینترنتی را فراهم کند
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از وزارت ارتباطات توقع می رود قابلیت استعلام فروشگاه های اینترنتی را فراهم کند که در صورت بروز تخلف تعزیرات ورود کند.
خبرگزاری میزان -
محمدعلی اسفنانی در آغاز با اشاره به فروشگاههای اینترنتی گفت: از نظر قانون، در فروشگاههای اینترنتی موضوع گران فروشی و تقلب بیشترین تخلفاتی است که رخ میدهد و بیشترین شکایتها نیز در این دو بخش به ویژه تقلب است یعنی فروشگاه اینترنتی یک کالا با مشخصاتی به جز آنچه در سایت آورده است، به فروش میرساند و یا کیفیت آن متفاوت است.
وی افزود: هر زمان شکایتی از سایتهای اینترنتی که فروش کالا را بر عهده دارند، به سازمان تعزیرات حکومتی برسد، رسیدگی میشود و پس از صدور حکم، آن را اجرا میکنیم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه بررسی و رسیدگی به تخلفات فروشگاههای اینترنتی به دلیل نداشتن مکان ثابت دشواریهای خود را دارد، تصریح کرد: به مردم عزیزی که نسبت به خرید کالا از فروشگاههای اینترنتی دقت کافی داشته باشند و حتما از فروشگاههای معتبر خرید کنند که قابل دسترسی باشد و اگر احیانا تخلفی از آنها مشاهده شد، به آنها رسیدگی شود.
وی افزود: ماهیت فضای مجازی به گونهای است که میتواند در فاصله زمانی بسیار محدودی گستردگی زیادی پیدا کند و تعداد افراد مراجعه کننده به آن را نیز نادرست اعلام میکنند و این موضوع کار پیگیری و رصد سخت میشود و به همین جهت مردم بلافاصله با مشاهده چنین مسائلی، اعلام کنند.
اسفنانی ضمن تاکید مجدد بر مراجعه مردم به فروشگاههای معتبر عنوان کرد: البته از وزارت ارتباطات هم توقع میرود که اقداماتی در این زمینه انجام دهند تا قابلیت استعلام از فروشگاهها وجود داشته باشد. وقتی اعلام شود فروشگاهی در قالب فروش اینترنتی تخلفی کرده باشد، تعزیرات ورود میکند و حتی اگر لازم باشد از پلیس فتا نیز کمک میگیریم تا نسبت به برخورد با عوامل تخلف در فروشگاههای اینترنتی اقدام کنیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو با موضوع واکنش سازمان تعزیرات حکومتی به تخلفات فروشگاههای اینترنتی و با حضور دکتر محمد علی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران روانه آنتن شد.
محمدعلی اسفنانی در آغاز با اشاره به فروشگاههای اینترنتی گفت: از نظر قانون، در فروشگاههای اینترنتی موضوع گران فروشی و تقلب بیشترین تخلفاتی است که رخ میدهد و بیشترین شکایتها نیز در این دو بخش به ویژه تقلب است یعنی فروشگاه اینترنتی یک کالا با مشخصاتی به جز آنچه در سایت آورده است، به فروش میرساند و یا کیفیت آن متفاوت است.
وی افزود: هر زمان شکایتی از سایتهای اینترنتی که فروش کالا را بر عهده دارند، به سازمان تعزیرات حکومتی برسد، رسیدگی میشود و پس از صدور حکم، آن را اجرا میکنیم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه بررسی و رسیدگی به تخلفات فروشگاههای اینترنتی به دلیل نداشتن مکان ثابت دشواریهای خود را دارد، تصریح کرد: به مردم عزیزی که نسبت به خرید کالا از فروشگاههای اینترنتی دقت کافی داشته باشند و حتما از فروشگاههای معتبر خرید کنند که قابل دسترسی باشد و اگر احیانا تخلفی از آنها مشاهده شد، به آنها رسیدگی شود.
وی افزود: ماهیت فضای مجازی به گونهای است که میتواند در فاصله زمانی بسیار محدودی گستردگی زیادی پیدا کند و تعداد افراد مراجعه کننده به آن را نیز نادرست اعلام میکنند و این موضوع کار پیگیری و رصد سخت میشود و به همین جهت مردم بلافاصله با مشاهده چنین مسائلی، اعلام کنند.
اسفنانی ضمن تاکید مجدد بر مراجعه مردم به فروشگاههای معتبر عنوان کرد: البته از وزارت ارتباطات هم توقع میرود که اقداماتی در این زمینه انجام دهند تا قابلیت استعلام از فروشگاهها وجود داشته باشد. وقتی اعلام شود فروشگاهی در قالب فروش اینترنتی تخلفی کرده باشد، تعزیرات ورود میکند و حتی اگر لازم باشد از پلیس فتا نیز کمک میگیریم تا نسبت به برخورد با عوامل تخلف در فروشگاههای اینترنتی اقدام کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *