باز شدن پای تجملات به رسم و رسومات کهن / از فروش جوراب شب یلدا تا زیورآلات یلدایی در فضای مجازی
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با نزدیک شدن به شب یلدا بازار حال و هوای خاصی به خود میگیرد و افراد برای خرید ملزومات خود روانه بازار میشوند.
در سالهای اخیر که فضای مجازی نقش پررنگ تری در زندگی افراد پیدا کرده برخی ترجیح میدهند نیاز خود را در کمترین زمان و بدون دردسر از سایتهای مجازی تهیه کنند که در این بین سری به این سایتها زدیم.
با جستجویی کوتاه در سایتهای فروش مجازی میتوان دید که رسم و رسوم گذشته که به یک دورهمی و پذیرایی با میوه و شیرینی ختم میشد تغییرات فراوانی کرده و رنگ و بوی تجملات به خود گرفته است.
بررسی سایتهای فروش مجازی نشان میدهد که تبلیغاتی با عنوان فروش ظروف شب یلدا، زیور آلات و پوشاکی با همین عنوان در سایتها رواج پیدا کرده است.
از دیگر مواردی که باعث جلب توجه میشود فروش انار دون شده، هندوانه آرایی، عکاسی یلدا، گیفت و گل سر شب یلدا و تمهای این شب است.
در بین آگهیهای تبلیغاتی هزینههای بالایی برای سفره آرایی و تزئین میوه در سایتهای مجازی دیده میشود که در کنار هزینههای اضافی، بحث اسراف میوهها مطرح میشود که ناخوشایند است.
با این تفاسیر میتوان گفت که سادگی شب نشینی در شبهای یلدا در بین برخی خانوادهها تغییرات به سزایی داشته، اما هستند افرادی که هنوز ترجیح میدهند این شب با همان حال و هوای قدیمی و به دور از تجملات بر گزار کنند.