تحریمها سبب پیرشدن صنعت هوایی کشور شده است
حسین پورفرزانه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل و لجستیک اظهار کرد:
رای دیوان عدالت اداری برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تصمیم عاقلانه و عادلانهای بوده است.
وی ادامه داد: اینکه عرضه و تقاضا قیمت بلیت را تعیین کند روش درستی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: اقتصاد زمانی که دستوری میشود آفت میبیند، اقتصاد باید حتما آزاد باشد البته باید حواسمان باشد که جایی سواستفاده صورت نگیرد.
پورفرزانه با تاکید بر اینکه تحریمها سبب پیر شدن صنعت هوایی کشور شده است، اظهار کرد: در صنعت هوانوردی با وجود تشدید تحریمها از نظر تکنولوژیکی به مشکل بر نمیخوریم، اما باید مسائل اقتصادی آن را حل کنیم که نیازمند باز معماری است.
وی درباره تأثیر تحریم بر حمل و نقل عمومی گفت: در شرایط فعلی مشکلی برای تأمین هواپیما نداریم، اما سرمایهگذار ایرانی در تأمین منابع مشکل دارد به نحوی که شرکت ایرانی یک هواپیما با عمر ۲۷ سال را به صورت نقدی میخرد، اما شرکت آمریکایی با همان پول پرداختی شرکت ایرانی یک هواپیمای نو خریداری میکند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مشکلات مالی سبب شده تا ایرلاینها و شرکتهای هواپیمایی آسیب ببینند، در دنیا حداکثر مدت زمان توقف هواپیما برای تعمیرات ۴۵ روز است، اما در ایران هواپیماها در زمان تعمیرات به دلیل مشکلات تحریمی شش تا هفت ماه متوقف میماند.
پورفرزانه معتقد است اقتصاد صنعت هوایی مهمتر از موضوع تحریم قطعه یا هواپیما است و آسیب اصلی به اقتصاد این صنعت وارد شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هرچند محدودیتی برای آوردن هواپیما به کشور وجود ندارد، اما بهرهمندی شرکتهای هواپیمایی و سرمایهگذاران از منابع مالی محدود شده است.
انتهای پیام/