بودجه تخصیصی برای بیمه قالیبافان در سال جاری ۳ برابر افزایش یافت
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: با حمایت مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت توانستیم بودجه تخصیصی برای بیمه قالیبافان را در سال ۱۳۹۸ حدود ۳ برابر کنیم و امسال تمامی فعالان حوزه فرش دستباف میتوانند از بیمه قالیبافان استفاده کنند.
خبرگزاری میزان -
وی طرح ملی کارآفرینی و توسعه تجارت فرش دستباف را یکی از برنامههای مرکز ملی فرش ایران در حمایت از تولید داخلی در سال ۱۳۹۸، دانست و تصریح کرد: این طرح به عنوان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی وزارت صمت مورد موافقت قرار گرفته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز آن را مورد موافقت قرار داده است.
رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در این طرح علیرغم مشکلات اقتصادی و شرایط سخت موجود به دنبال ایجاد شغل برای ۴۰ هزار نفر هستیم، گفت: در راستای این طرح، استارت آپها و صاحبان ایده و فکر نو در حوزه فرش دستباف را دعوت میکنیم تا ایدههای خود را برای توسعه، تولید، فروش و صادرات فرش دستباف ارایه دهند.
دست پاک با تأکید بر موضوع آموزش در حوزه فرش دستباف، ادامه داد: به دنبال آموزش قالیبافی نیستیم چرا که این موضوع وظیفه سازمان فنی و حرفهای کشور است و در این زمینه نیز تفاهم نامهای با ما دارد. ما به دنبال آموزشهای کلان مانند بازاریابی و برندینگ برای توسعه فروش و صادرات فرش دستباف هستیم.
وی، تجارت الکترونیک را از دیگر اولویتهای خود دانست و بیان کرد: از استارت آپها و کسب و کارهای نوین و اینترنتی که در زمینه فروش فرش دستباف در بازارهای داخلی و خارجی از طریق دنیای مجازی و وب بتوانند راهکار ارایه دهند، استقبال میکنیم.
رییس مرکز ملی فرش ایران به تشکیل کارگروههای فرش دستباف در استانهای کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستور وزیر کشور، کارگروههای فرش استانها به ریاست شخص استاندار تشکیل شده است و این کارگروه هم اکنون جزو ۵ کارگروه اول استانها است و برنامههای سال ۱۳۹۸ با هماهنگی کامل استاندارها در حال انجام است.
دست پاک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جهت تقویت بازار داخلی و تولید فرش دستباف، موضوع فروش اقساطی فرش را در اولویتهای خود قرار دادیم، اضافه کرد: صندوق کارافرینی امید در این زمینه با ما تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است، با یک سری بانکها برای ارایه تسهیلات این طرح وارد مذاکره شدیم و یک سری بانکها نیز آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده اند.
وی در خصوص چگونگی اجرای این طرح نیز گفت: در این طرح به جای ارایه تسهیلات به بافندهها، به خریداران وام میدهیم که این موضوع سبب رونق کارگاههای فرش دستباف و رونق تولید این محصول خواهد شد.
رییس مرکز ملی فرش ایران با اعلام اینکه حدود ۲۰ درصد تولید فرش دستباف صرف بازار داخلی و ۸۰ درصد مابقی صادر میشود، بیان کرد: به دنبال برگرداندن فرش دستباف به سبد خانوار ایرانی هستیم.
دستپاک همچنین تصریح کرد: در گذشته، بسیاری از بانکها در قبال به امانت گذاشتن فرش دستباف به خانوادهها وام میدادند که این موضوع در یکی دو دهه اخیر کم رنگ شده است، ولی ما به دنبال احیای آن هستیم.
وی در پایان فرش دستباف را یک کالای سرمایهای معرفی کرد و در توضیح گفت: با یک بار استفاده از هر کالایی، ارزش افزوده آن کالا کم میشود، اما فرش دستباف هر چقدر بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، ارزش افزوده بالاتری مییابد که این جزو مزیتهای فرش دستباف است.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت (شاتا)، فرشته دست پاک در خصوص بیمه قالیبافان اظهر کرد: موضوع بیمه و امنیت شغلی قالیبافان یکی از دغدغههای اصلی ما بوده است که با تخصیص این میزان بودجه و ابلاغ آن به وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی از سه ماهه دوم امسال به صورت قانونمند و با همکاری سازمان تامین اجتماعی انجام میشود.
وی طرح ملی کارآفرینی و توسعه تجارت فرش دستباف را یکی از برنامههای مرکز ملی فرش ایران در حمایت از تولید داخلی در سال ۱۳۹۸، دانست و تصریح کرد: این طرح به عنوان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی وزارت صمت مورد موافقت قرار گرفته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز آن را مورد موافقت قرار داده است.
رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در این طرح علیرغم مشکلات اقتصادی و شرایط سخت موجود به دنبال ایجاد شغل برای ۴۰ هزار نفر هستیم، گفت: در راستای این طرح، استارت آپها و صاحبان ایده و فکر نو در حوزه فرش دستباف را دعوت میکنیم تا ایدههای خود را برای توسعه، تولید، فروش و صادرات فرش دستباف ارایه دهند.
دست پاک با تأکید بر موضوع آموزش در حوزه فرش دستباف، ادامه داد: به دنبال آموزش قالیبافی نیستیم چرا که این موضوع وظیفه سازمان فنی و حرفهای کشور است و در این زمینه نیز تفاهم نامهای با ما دارد. ما به دنبال آموزشهای کلان مانند بازاریابی و برندینگ برای توسعه فروش و صادرات فرش دستباف هستیم.
وی، تجارت الکترونیک را از دیگر اولویتهای خود دانست و بیان کرد: از استارت آپها و کسب و کارهای نوین و اینترنتی که در زمینه فروش فرش دستباف در بازارهای داخلی و خارجی از طریق دنیای مجازی و وب بتوانند راهکار ارایه دهند، استقبال میکنیم.
رییس مرکز ملی فرش ایران به تشکیل کارگروههای فرش دستباف در استانهای کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستور وزیر کشور، کارگروههای فرش استانها به ریاست شخص استاندار تشکیل شده است و این کارگروه هم اکنون جزو ۵ کارگروه اول استانها است و برنامههای سال ۱۳۹۸ با هماهنگی کامل استاندارها در حال انجام است.
دست پاک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جهت تقویت بازار داخلی و تولید فرش دستباف، موضوع فروش اقساطی فرش را در اولویتهای خود قرار دادیم، اضافه کرد: صندوق کارافرینی امید در این زمینه با ما تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است، با یک سری بانکها برای ارایه تسهیلات این طرح وارد مذاکره شدیم و یک سری بانکها نیز آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده اند.
وی در خصوص چگونگی اجرای این طرح نیز گفت: در این طرح به جای ارایه تسهیلات به بافندهها، به خریداران وام میدهیم که این موضوع سبب رونق کارگاههای فرش دستباف و رونق تولید این محصول خواهد شد.
رییس مرکز ملی فرش ایران با اعلام اینکه حدود ۲۰ درصد تولید فرش دستباف صرف بازار داخلی و ۸۰ درصد مابقی صادر میشود، بیان کرد: به دنبال برگرداندن فرش دستباف به سبد خانوار ایرانی هستیم.
دستپاک همچنین تصریح کرد: در گذشته، بسیاری از بانکها در قبال به امانت گذاشتن فرش دستباف به خانوادهها وام میدادند که این موضوع در یکی دو دهه اخیر کم رنگ شده است، ولی ما به دنبال احیای آن هستیم.
وی در پایان فرش دستباف را یک کالای سرمایهای معرفی کرد و در توضیح گفت: با یک بار استفاده از هر کالایی، ارزش افزوده آن کالا کم میشود، اما فرش دستباف هر چقدر بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، ارزش افزوده بالاتری مییابد که این جزو مزیتهای فرش دستباف است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *