اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار و ترغیب برای ایجاد خط کشتیرانی هند و افغانستان از جمله اولویتهای بندر چابهار است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با اشاره به جایگاه بندر چابهار در عرصه تعاملات منطقهای و بینالمللی اظهار کرد: سرمایهگذاری عظیم در بنادر سطح منطقه به عنوان بنادر رقیب و مکمل چابهار در زمینه ترانزیت و ترانشیپ در حال انجام است که ضروری است در تدوین استراتژیهای آینده بندر چابهار به آنها توجه شود.
وی با اشاره به نگرش هند در مواجهه با بندر چابهار افزود: افزایش تجارت هند با کشورهای CIS از جمله روسیه، اوکراین و سایر کشورهای آسیای میانه به ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و همچنین سیطره بر بازار افغانستان از جمله استراتژیهای هند در استفاده از بندر چابهار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه باید استراتژی جدید در بندر چابهار تبیین شود، گفت: ایجاد رقبای خارجی جدید در بندر چابهار از جمله مواردی است که میتواند راهگشای این مهم باشد تا بازاریابیهای بینالمللی جهت ایجاد ترافیک بار و کالا توسط آنها صورت پذیرد.
آقایی در خصوص ضرورتهای موجود در بندر چابهار برای توسعه تجارت افغانستان، تصریح کرد: صادرات تره بار و خشکبار، مواد معدنی، نفت و گاز از جمله ظرفیتهای چابهار برای توسعه تجارت تجار کشور افغانستان است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استراتژی ما در قبال افغانستان باید بر مبنای اعتمادسازی بخش خصوصی باشد.
وی اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار، تسهیل ترانزیت محصولات کشاورزی، تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل جادهای و ترغیب برای ایجاد و پایداری خط کشتیرانی هند و افغانستان را از جمله اولویتهای استراتژی مد نظر در قبال این کشورها عنوان کرد.
وی با اشاره به نگرش هند در مواجهه با بندر چابهار افزود: افزایش تجارت هند با کشورهای CIS از جمله روسیه، اوکراین و سایر کشورهای آسیای میانه به ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و همچنین سیطره بر بازار افغانستان از جمله استراتژیهای هند در استفاده از بندر چابهار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه باید استراتژی جدید در بندر چابهار تبیین شود، گفت: ایجاد رقبای خارجی جدید در بندر چابهار از جمله مواردی است که میتواند راهگشای این مهم باشد تا بازاریابیهای بینالمللی جهت ایجاد ترافیک بار و کالا توسط آنها صورت پذیرد.
آقایی در خصوص ضرورتهای موجود در بندر چابهار برای توسعه تجارت افغانستان، تصریح کرد: صادرات تره بار و خشکبار، مواد معدنی، نفت و گاز از جمله ظرفیتهای چابهار برای توسعه تجارت تجار کشور افغانستان است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استراتژی ما در قبال افغانستان باید بر مبنای اعتمادسازی بخش خصوصی باشد.
وی اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار، تسهیل ترانزیت محصولات کشاورزی، تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل جادهای و ترغیب برای ایجاد و پایداری خط کشتیرانی هند و افغانستان را از جمله اولویتهای استراتژی مد نظر در قبال این کشورها عنوان کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *