ثبت ۴۶ هزار شکایت در سامانه ۱۲۴
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت گفت: طی سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.
خبرگزاری میزان -
وی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژهای قرار دارد، تصریح کرد: طی این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ مورد، استان خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۹۶ مورد و آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۳۶ مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده اند.
در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استانهای خوزستان با (۳۳۵ فقره)، سمنان (۳۲۵ فقره) و کرمان جنوب با (۱۷۱ فقره) تعلق دارد.
به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، حاکی از آن است استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷ %، استان اصفهان با ۸۰ % و استان هرمزگان با ۷۰ % بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.
وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.۱۲۴.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان میتوانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی، عدم عرضه و. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.
- سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن تشریح سیاستهای این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، با بیان اینکه این سامانه از حوزههای مهم و کلیدی سازمان حمایت، است اظهار کرد: سامانه ۱۲۴، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در راستای اطلاع رسانی و ارائه خدمات مطلوب به مردم است.
سجادی افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم، سامانه یاد شده ضمن صرفهجویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولین مربوطه در سطح کشور را فراهم مینماید.
سجادی افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم، سامانه یاد شده ضمن صرفهجویی در وقت و هزینه، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولین مربوطه در سطح کشور را فراهم مینماید.
وضعیت شکایات دریافتی سازمانهای صمت از طریق سامانه ۱۲۴
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت در ادامه به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها طی سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: دراین مدت بیش از ۴۶ هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که ۳۰ هزار و ۶۰۵ فقره، (تلفنی) ۷ هزار و ۳۱۹ فقره (حضوری) و ۸ هزار و ۶۰۲ مورد (کتبی) بوده است.
همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۸ مورد غیرمتخلف و ۲۷ هزار و ۲۳۸ مورد متخلف شناخته شده که پروندههای متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع میباشد.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژهای قرار دارد، تصریح کرد: طی این بازه زمانی استان تهران با تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ مورد، استان خراسان رضوی با ۴ هزار و ۷۹۶ مورد و آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۳۶ مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده اند.
در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استانهای خوزستان با (۳۳۵ فقره)، سمنان (۳۲۵ فقره) و کرمان جنوب با (۱۷۱ فقره) تعلق دارد.
وضعیت شکایات دریافتی سازمانهای صمت از طریق سامانه اطلاع رسانی قیمت (۱۲۴.ir)
وی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمانهای صمت استانها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره کرد و گفت: ظرف سه ماهه اول سال جاری تعداد ۴ هزار و ۵۴۲ مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که به ۳ هزار و ۸۸۵ مورد آن تاکنون رسیدگی شده است.
به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، حاکی از آن است استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹۷ %، استان اصفهان با ۸۰ % و استان هرمزگان با ۷۰ % بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.
وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.۱۲۴.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان میتوانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی، عدم عرضه و. مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام تا در سریعترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.
نظرات بینندگان
لطفآ نظارت سخت گیرانه ای در مورد کسبه ای که مایحتاج اولیه مردم را در دست دارند انجام دهید.بقال و قصاب و میوه فروش و...
با سلام قیمت مرغ مصوب ۲۰۴۰۰۰ریال اعلام شده چرا ۲۷۰۰۰۰ریال در بازار توزیع میشه مگه دولت برکالاهای اساسی نظارت نداره
سلام ايران خودرو پژو پارس ثبت نام كرديم تحويل دي 99 مي باشد. زمزمه هاي افزايش قيمت مجدد است. در اين يكسال پول ما به قدر كافي بي ارزش مي شود يكبار هم كه امسال گران شده. لطفاً خودروهاي تحويل 99 را از افزايش قيمت مجدد معاف كنيد و براي ثبت نامي هاي جديد شفاف سازي كنيد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *