بررسی و پاسخ بیش از ۴٣هزار استعلام الکترونیک در ثبت اسناد فارس
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس از بررسی و پاسخ بیش از ۴٣هزار استعلام الکترونیک خبر داد و گفت: تمامی استعلامها در سال جاری مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است.
خبرگزاری میزان -
سید مهدی هاشمی در گفتوگو با میزان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۴٣هزار و ٨٣٠استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان فارس به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه ارسال شده که همگی بصورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است.
وی افزود: همچنین تعداد ٣۶ هزار و ٧٩١ خلاصه معامله از دفاتر اسناد بصورت الکترونیکی دریافت شده که تمام آنها بررسی و ثبت شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس بستر الکترونیکی فراهم شده در جهت سرعت بخشی به فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچهای را ماحصل تلاش شبانه روزی دانست و خاطر نشان ساخت: با برون سپاری این فرایند امکان مراجعه مالکین اسناد دفترچهای به دفاتر اسناد رسمی و باجههای پستی و تحویل مدارک و مستندات مورد نیاز به منظور تعویض این اسناد فراهم شده است و نیازی به مراجعات حضوری به ادارات ثبت نیست.
وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه نیز پس از وصول این مدارک نسبت به بررسی آن اقدام و در صورت وجود نقشه منطبق با بانک جامع املاک و کاداستر نسبت به تعویض و صدور اسناد مالکیت کاداستری در کوتاهترین زمان ممکن اقدام میکند.
وی افزود: همچنین تعداد ٣۶ هزار و ٧٩١ خلاصه معامله از دفاتر اسناد بصورت الکترونیکی دریافت شده که تمام آنها بررسی و ثبت شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس بستر الکترونیکی فراهم شده در جهت سرعت بخشی به فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچهای را ماحصل تلاش شبانه روزی دانست و خاطر نشان ساخت: با برون سپاری این فرایند امکان مراجعه مالکین اسناد دفترچهای به دفاتر اسناد رسمی و باجههای پستی و تحویل مدارک و مستندات مورد نیاز به منظور تعویض این اسناد فراهم شده است و نیازی به مراجعات حضوری به ادارات ثبت نیست.
وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه نیز پس از وصول این مدارک نسبت به بررسی آن اقدام و در صورت وجود نقشه منطبق با بانک جامع املاک و کاداستر نسبت به تعویض و صدور اسناد مالکیت کاداستری در کوتاهترین زمان ممکن اقدام میکند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *