دلایل موفقیت طرح «خط سفید» از زیان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ
خبرگزاری میزان: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعتقاد دارد، استفاده از ابزارهای هوشمند ترافیکی یکی از مهمترین دلایل موفقیت اجرای طرح «خط سفید» در پایتخت است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اجتماعی ، سردار سید تیمور حسینی درباره تاثیرات اجرای طرح خط سفید در پایتخت اظهار کرد: اعتقاد دارم معضل اصلی تهران در ارتباط با مشکلات ترافیکی و تخلفاتی که وجود دارد، بحث نهادینه شدن رفتارهای غلط در این حوزه است. به جرات می گویم که یکی از ماموریتهای جدی پلیس راهور اصلاح رفتار شهروندان در حوزه ترافیک است.
وی ادامه داد: در بررسیهایی که در این حوزه انجام دادیم متوجه شدیم یکی از مهمترین مشکلات و معضلات ترافیکی که باید در تهران ساماندهی میشد، تقاطعهای ترافیکی مانند گذرگاههای عابر پیاده و توقف خودروها پشت خط ایست و عبور عابران پیاده به هنگام قرمز بودن چراغهای عبور عابران از تقاطعها بود. وضعیت ناهنجاری ایجاد شده بود که هم خودروها و هم عابران قوانین را رعایت نمیکردند؛ بیانضباطی زیادی را در سطح معابر ایجاد کرده بود. به عبارتی به این نتیجه رسیده بودیم که بزرگترین مشکل تهران در معابر و بزرگراهها عدم حرکت خودروها در بین خطوط بود.
وی با بیان اینکه انجام صحیح این رفتار میتوانست به منظم شدن معابر کمک کند، افزود: در گام نخست اقداماتی مانند اطلاعرسانی، فرهنگ سازی و آموزش طرح ساماندهی تقاطع ها را تحت عنوان «ایست؛ به احترام زندگی» آغاز کردیم. بیشتر از هشت ماه کارهای ایجابی این طرح را انجام دادیم. خوشبختانه یک اتفاق خوبی که روی داد این بود که همزمان مجموعه مدیریت شهری نیز همین نگاه پلیس را در ساماندهی رفتارهای ترافیکی شهروندان داشت به همین دلیل طرح خط سفید را در دستور کار خود قرار داده بود.
به اعتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ این اشتراک نظر با مدیریت شهری به نوعی هوشمندی کارهای مطالعاتی پلیس و شهرداری تهران را نشان میداد.
وی با بیان اینکه از اوایل دی ماه طرح «خط سفید» به صورت پایلوت در 2 منطقه ۶ و هشت با اولویت ساماندهی تقاطعها ایجاد زیرساخت های ترافیک و خط کشی خیابانها و معابر اجرایی شد، ادامه داد: زیرساختهای لازم توسط شهرداری مناطق به خوبی انجام شد و هنوز نیز در دست اجراست. پلیس نیز اولویت خود را روی 2 تخلف حرکت نکردن بین خطوط و بی توجهی به توقف پشت خط ایست قرار داد.
انتهای خبر/
وی ادامه داد: در بررسیهایی که در این حوزه انجام دادیم متوجه شدیم یکی از مهمترین مشکلات و معضلات ترافیکی که باید در تهران ساماندهی میشد، تقاطعهای ترافیکی مانند گذرگاههای عابر پیاده و توقف خودروها پشت خط ایست و عبور عابران پیاده به هنگام قرمز بودن چراغهای عبور عابران از تقاطعها بود. وضعیت ناهنجاری ایجاد شده بود که هم خودروها و هم عابران قوانین را رعایت نمیکردند؛ بیانضباطی زیادی را در سطح معابر ایجاد کرده بود. به عبارتی به این نتیجه رسیده بودیم که بزرگترین مشکل تهران در معابر و بزرگراهها عدم حرکت خودروها در بین خطوط بود.
وی با بیان اینکه انجام صحیح این رفتار میتوانست به منظم شدن معابر کمک کند، افزود: در گام نخست اقداماتی مانند اطلاعرسانی، فرهنگ سازی و آموزش طرح ساماندهی تقاطع ها را تحت عنوان «ایست؛ به احترام زندگی» آغاز کردیم. بیشتر از هشت ماه کارهای ایجابی این طرح را انجام دادیم. خوشبختانه یک اتفاق خوبی که روی داد این بود که همزمان مجموعه مدیریت شهری نیز همین نگاه پلیس را در ساماندهی رفتارهای ترافیکی شهروندان داشت به همین دلیل طرح خط سفید را در دستور کار خود قرار داده بود.
به اعتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ این اشتراک نظر با مدیریت شهری به نوعی هوشمندی کارهای مطالعاتی پلیس و شهرداری تهران را نشان میداد.
وی با بیان اینکه از اوایل دی ماه طرح «خط سفید» به صورت پایلوت در 2 منطقه ۶ و هشت با اولویت ساماندهی تقاطعها ایجاد زیرساخت های ترافیک و خط کشی خیابانها و معابر اجرایی شد، ادامه داد: زیرساختهای لازم توسط شهرداری مناطق به خوبی انجام شد و هنوز نیز در دست اجراست. پلیس نیز اولویت خود را روی 2 تخلف حرکت نکردن بین خطوط و بی توجهی به توقف پشت خط ایست قرار داد.
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *