افزایش تقاضا برای خرید قطعات دسته دوم خودرو
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از افزایش تقاضا برای خرید قطعات دسته دوم خبر داد و از مردم خواست به دلیل کیفیت پایین این قطعات از خرید آن پرهیز کنند.
خبرگزاری میزان -
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران تصریح کرد: با افزایش قیمت بنزین و کاهش ترددهای ناشی از بیماری کرونا این صنف مانند بخشهای دیگر با مشکل مواجه شد و مجبور شدیم واحدهای صنفی را در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به دلیل محدودیتهای کرونا تعطیل کنیم.
کاظمی عنوان کرد: بارها از طریق اتحادیه هشدارهایی برای تامین قطعات از طریق واردات و تولید ارائه شد، اما به دلیل بی توجهی مدیران این هشدارهای نادیده گرفته شد و امروز با کمبود قطعه و گرانی در بازار قطعه مواجه هستیم.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز واردات قطعات با مشکل اساسی همراه است و وزارت صمت همکاری در این خصوص با اعضای صنف ندارد.
وی افزود: نوسانات نرخ ارز اجازه تنطیم قیمتها را از فروشندگان گرفته است و تغییرات لحظهای باعث کاهش ثبت سفارش از سوی فعالان این حوزه شده است.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران تصریح کرد: با توجه به عملکرد درخشان قوه قضاییه طی چند ماه اخیر و تحولات ایجاد شده ناشی از اقدامات این نهاد، تقاضا داریم قوه قضاییه در خصوص واردات کالا ورود و اقداماتی را انجام دهد.
وی افزود: به طور میانگین برای تامین قطعات و لوازم یدکی برای ۲۲ میلیون خودرو ۱۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و در سال ۹۶ و ۹۷ تنها ۳ میلیارد یورو ارز تخصیص پیدا کردو دولت پاسخی به تقاضا این اتحادیه نداده است.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران با اشاره به افزایش تمایل خرید مردم برای قطعات دسته دوم خودرو عنوان کرد: از خریداران قطعات خودرو درخواست داریم از تهیه قطعات دسته دوم به دلیل کیفیت پایین خوداری کنند و در صورتی که قطعات مورد نیاز خود را پیدا نکردند به مراکز عمده تامین قطعات در بازار مراجعه کنند.
سید مهدی کاظمی در گفتوگو با میزان با اشاره به وضعیت واردات قطعات خودرو به کشور اظهار کرد: تا سال ۹۶ مشکلی در خصوص تامین قطعات در بازار نداشتیم و تصمیم گیریهایی در خصوص سهمیه بندی بنزین و طرح ترافیک بازار را با التهاباتی مواجه میکرد.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران تصریح کرد: با افزایش قیمت بنزین و کاهش ترددهای ناشی از بیماری کرونا این صنف مانند بخشهای دیگر با مشکل مواجه شد و مجبور شدیم واحدهای صنفی را در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به دلیل محدودیتهای کرونا تعطیل کنیم.
وی افزود: در این بازه زمانیهای تعطیلی صنف بسیاری از مردم برای تامین قطعات با مشکل مواجه شدند و برخی از واحدهای صنفی در اطراف تهران به صورت شیفتی خدمات رسانی کردند و طی نامه نگاری به اتاق اصناف مجوز بازگشایی این واحدها را در اردیبهشت ۹۹ گرفتیم.
کاظمی عنوان کرد: بارها از طریق اتحادیه هشدارهایی برای تامین قطعات از طریق واردات و تولید ارائه شد، اما به دلیل بی توجهی مدیران این هشدارهای نادیده گرفته شد و امروز با کمبود قطعه و گرانی در بازار قطعه مواجه هستیم.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز واردات قطعات با مشکل اساسی همراه است و وزارت صمت همکاری در این خصوص با اعضای صنف ندارد.
وی افزود: نوسانات نرخ ارز اجازه تنطیم قیمتها را از فروشندگان گرفته است و تغییرات لحظهای باعث کاهش ثبت سفارش از سوی فعالان این حوزه شده است.
کاظمی عنوان کرد: بلاتکلیفی در خصوص قیمت ارز باعث شده میزان واردات قطعات خودرو در ۶ ماهه اول سال، به کمترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر برسد.واردات قطعات خودرو به پایین سطح خود در ۵۰ سال اخیر رسید
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران تصریح کرد: با توجه به عملکرد درخشان قوه قضاییه طی چند ماه اخیر و تحولات ایجاد شده ناشی از اقدامات این نهاد، تقاضا داریم قوه قضاییه در خصوص واردات کالا ورود و اقداماتی را انجام دهد.
وی افزود: به طور میانگین برای تامین قطعات و لوازم یدکی برای ۲۲ میلیون خودرو ۱۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و در سال ۹۶ و ۹۷ تنها ۳ میلیارد یورو ارز تخصیص پیدا کردو دولت پاسخی به تقاضا این اتحادیه نداده است.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران با اشاره به افزایش تمایل خرید مردم برای قطعات دسته دوم خودرو عنوان کرد: از خریداران قطعات خودرو درخواست داریم از تهیه قطعات دسته دوم به دلیل کیفیت پایین خوداری کنند و در صورتی که قطعات مورد نیاز خود را پیدا نکردند به مراکز عمده تامین قطعات در بازار مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *