دولت به وظایفش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند
حسن رسولی گفت: به دلیل عدم رعایت تعهدات سنواتی دولت در جهت تامین ناوگان، چه در قالب تامین ارز و چه در قالب تامین قطعات و نیز پرداخت حق السهم یک سومی دولت از هزینه جا به جایی مسافر، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران به لحاظ بنیه مالی دچار عدم تعادل جدی شده است.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد: هر ناوگانی اعم از درون شهری و برون شهری یک عمر مفیدی دارد و به طور طبیعی طی سالهای مورد بهره برداری چنانچه آن بخش از ناوگانی که فرسوده شده نوسازی و بازسازی نشود به طور طبیعی کل سیستم حمل و نقل دچار فرسودگی میشود؛ بنابراین این توصیفی که آقای هاشمی به کار برده کاملا در مورد سیستم حمل و نقل عمومی تهران مصداق پیدا میکند.
رسولی با ابراز بی اطلاعی از آنچه که دیگر اعضای شورای شهر تهران در خصوص لایحه افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو اظهار کرده اند گفت: آنچه که در شورا بحث شد به کمیسون تخصصی میرود و گزارش کمیسیون به رای گذاشته میشود.
رسولی در ادامه با تاکید بر عدم اطلاع از تصمیمی که دولت در این رابطه اتخاذ خواهد کرد گفت: دولت باید نسبت به انجام وظایف تامین مالی خودش اقدام کند که از این جهت دولت آقای روحانی در هر دو دوره در جهت انجام وظیفه اش برای تامین ارز و قطعات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران به خصوص اتوبوسرانی بدترین کارنامه عملکردی را از خود به جا گذاشته است.
حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره تصویب لایحه افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس با تاکید بر اینکه هنوز تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده است به میزان، گفت: تصویب این لایحه به معنای افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو نیست. این لایحه کلیاتش به تصویب رسیده و به طور طبیعی و طبق روال به کمیسیون تخصصی حمل و نقل و ترافیک ارجاع شده است. بعد از اینکه گزارش کمیسیون تخصصی به صحن علنی بیاید شورا در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.
رسولی در خصوص آنچه که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره فروپاشی سیستم حمل و نقل عمومی بر زبان آورده گفت: معنای صحبت آقای هاشمی این است که به دلیل عدم رعایت تعهدات سنواتی دولت در جهت تامین ناوگان، چه در قالب تامین ارز و چه در قالب تامین قطعات و نیز پرداخت حق السهم یک سومی دولت از هزینه جا به جایی مسافر، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اعم از اتوبوسرانی و مترو به لحاظ بنیه مالی دچار عدم تعادل جدی شده است.
رسولی در خصوص آنچه که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره فروپاشی سیستم حمل و نقل عمومی بر زبان آورده گفت: معنای صحبت آقای هاشمی این است که به دلیل عدم رعایت تعهدات سنواتی دولت در جهت تامین ناوگان، چه در قالب تامین ارز و چه در قالب تامین قطعات و نیز پرداخت حق السهم یک سومی دولت از هزینه جا به جایی مسافر، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اعم از اتوبوسرانی و مترو به لحاظ بنیه مالی دچار عدم تعادل جدی شده است.
وی ادامه داد: هر ناوگانی اعم از درون شهری و برون شهری یک عمر مفیدی دارد و به طور طبیعی طی سالهای مورد بهره برداری چنانچه آن بخش از ناوگانی که فرسوده شده نوسازی و بازسازی نشود به طور طبیعی کل سیستم حمل و نقل دچار فرسودگی میشود؛ بنابراین این توصیفی که آقای هاشمی به کار برده کاملا در مورد سیستم حمل و نقل عمومی تهران مصداق پیدا میکند.
رسولی با ابراز بی اطلاعی از آنچه که دیگر اعضای شورای شهر تهران در خصوص لایحه افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو اظهار کرده اند گفت: آنچه که در شورا بحث شد به کمیسون تخصصی میرود و گزارش کمیسیون به رای گذاشته میشود.
بیشتر بخوانید:
رسولی در ادامه با تاکید بر عدم اطلاع از تصمیمی که دولت در این رابطه اتخاذ خواهد کرد گفت: دولت باید نسبت به انجام وظایف تامین مالی خودش اقدام کند که از این جهت دولت آقای روحانی در هر دو دوره در جهت انجام وظیفه اش برای تامین ارز و قطعات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران به خصوص اتوبوسرانی بدترین کارنامه عملکردی را از خود به جا گذاشته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *