دعوای اپل و فیسبوک بر سر حریم خصوصی کاربران بالا گرفت
تنش میان اپل و فیسبوک بر سر تغییر حریم خصوصی بالا گرفته است.
خبرگزاری میزان -
– تصمیم «اپل» مبنی بر تغییر در حریم خصوصی «IOS» منجر به جنجالی میان این شرکت با «فیسبوک» که تبلیغات هدفمند، بخش مهمی از سودش را تامین میکند، شده است.
به گزارش پایگاه «سیلیکون ریپابلیک»، به روزرسانی حریم خصوصی توسط «اپل» که در حال اجراست، اختلافی مهم میان این شرکت و دیگر سیستم عاملها از جمله فیسبوک را رقم زده است.
به روز رسانی جنجالی «اپل» به کاربرانش این امکان را میدهد که جمع آوری اطلاعات شخصی دستگاهشان توسط برنامههای تبلیغاتی را مسدود کنند.
در به روز رسانی جدید «IOS» گزینه «IDFA» یا شناسه برای تبلیغ به صورت پیشفرض بسته شده است؛ IDFA ابزاری برای نظارت بر عملکرد تبلیغات و هدف قرار دادن کاربران در تبلیغات است.
این در حالی است که سیستم عاملهایی مانند فیسبوک بخش عمدهای از درآمدهایشان از تبلیغات هدفمند به بهره برداری از دادههای جمع شده از کاربران و فروش آنها به شرکتهای ثالث بستگی دارد.
فیسبوک که با انجام نظرسنجی مبنی بر تمایل کاربران بر فعال بودن این گزینه، قصد داشت مانعی در برابر اقدام اپل ایجاد کند، با جواب منفی کاربران مواجه شد.
فیسبوک سالانه ۸۴ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد کسب میکند.
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک، اقدام «اپل» را ناشی از رقابت و نه نگرانی از حفظ حریم خصوصی توصیف کرد.
دلیل اصرار «اپل» بر انجام این به روز رسانی، وابستگی این شرکت به فروش دستگاههای تلفن و ارائه خدمات است.
شرکتهای فناوری دیگر نیز هم صدا با فیسبوک، به اعتراض علیه «اپل» پرداخته و تغییر در حریم خصوصی توسط «اپل» را نوعی انحصار طلبی خواندند.
«مارگارت وستاگر»، کمیسر اروپا در امور رقابتهای بازرگانی، نیز گفت احتمال نقض قانون رقابت از سوی «اپل» وجود دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *