کاهش پنجاه درصدی تصادفات در تهران
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه سیزده میلیون جمعیت ثابت و شناور، هشت میلیون موتور و خودرو و بیست میلیون سفر در پایتخت اتفاق میافتد.
خبرگزاری میزان -
سردار حمیدی ادامه داد: در حوزه تصادفات که ضعفهای ایمنی ناشی از ایمنی بحث تصادفات را به وجود میآورد در صورتی که کنترل نشود چه در حوزه زیرساختهای مهندسی ترافیک و چه در خصوص صنعت و قوانین و مقررات میتواند آسیبهای زیادی را ایجاد نماید حوزه تصادفات هست که متاسفانه در کشور و در شهر تهران علیرغم اینکه کاهش مناسبی را در طی دهه گذشته داشته، اما عدد مطلقی که باقی مانده است باز زیاد است.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: شهر تهران در ده سال گذشته به عنوان مثال در سال ۱۳۸۹ ما ۱۰۵۲ نفر در شهر تهران و در یکسال در تصادفات جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: قدر و سهم ما از تصادفات کل کشور چهار و نیم نفر بوده است و خب این آن زمان بالا بود و به مرور کاهش پیدا کرد. یعنی سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ تا سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۹ که شاهد هستیم رسید به ۵۸۴ نفر یعنی تقریبا ۵۰ -۶۰ درصد تصادفات ما کاهش پیدا کرد علیرغم اینکه رشد جمعیت و هم رشد سفر و تردد خودروها را داشتیم.
او بیان داشت: سهم ما از چهار و نیم نفر به سه و نیم نفر رسیده است، اما باز وقتی نگاه میکنیم عددی که باقی مانده است ۵۸۰ – ۶۰۰ نفر است. کارهای زیادی صورت گرفته که پلیس یکی از ارکان این اقدامات هست اقداماتی که در حوزه اصلاحات هندسی در حوزه ایمنیها و سامانهها تجهیزات، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و اصلاح قانون که در دهه گذشته اتفاق افتاد همه آنها کمک کرد که ما به این عدد برسیم، ولی باز جای کار زیاد دارد که امیدواریم که همه سازمانها عزم خود را جدیتر نمایند و ما شاهد باشیم که در سالهای آینده وقتی بنده و یا همکاران ما گزارش میدهیم در بخشهای مختلف توفیقات آنها مستدام باشد.
سردار حمیدی در خصوص تدبیر پلیس برای انضباط شهری گفت: شهری که سیزده میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد و هشت میلیون موتور و خودرو دارد و برآوردها نشان میدهد که بیست میلیون سفر در روز دارد طبعا در حوزه انضباط میتواند چالش داشته باشد و نه تنها شهر تهران و این بحث، بحث کشوری است و اکثر شهرهای ما به دلایل مختلف در انضباط شهری مشکل دارند، اما روند را وقتی نگاه میکنیم میبینیم که ما نسبت به گذشته شرایطمان خیلی فرق کرده، ولی نسبت به آن چیزی که آمال و آرزوهای ماست فاصله داریم.
وی بیان داشت: به عنوان مثال در نموداری که پیش روی داریم از تهران بزرگ از سال ۱۳۴۵ حدود دو میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت داشتیم و ۸۹۰ هزار دستگاه خودرو داشتیم که همین رنج نشان میدهد که رشد جمعیت و تعداد خودروها ادامه داشته است تا اینکه در سال ۱۳۹۹ میرسیم به ۱۳ میلیون جمعیت و ۸ میلیون موتور و خودرو که این رشد جمعیت در شهرهای مختلف هم اتفاق افتاده است، ولی تهران خودش را بیشتر نشان میدهد، چون پایتخت است و اکثر سازمانها راس آنها در در تهران هست.
وی گفت: در سال ۱۳۴۴ در آن زمان وضع رانندگی در شهر تهران تعجب آور است یعنی در سال ۱۳۴۴ دو میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت داشته ایم و هشتصد هزار خودرو داشته ایم و این خیابانها هم همان خیابانها است و همان هسته مرکزی شهر است و در سال ۱۳۵۰ – ۱۳۵۱ عکس روزنامه اطلاعات نشان میدهد با جمعیت حدود سه میلیون نفری و تعداد خودروهای یک و نیم میلیونی خودروها رییس راهنمایی و رانندگی تهران مصاحبه میکند که ترافیک تهران " قاراشمیش است " و این رشد خودرو و رشد جمعیت و سفرها اگر میخواست به همان شیوه ادامه پیدا کند و انضباط را اگر حاکم نمیکردند در ادوار گذشته الان در شهر جای زندگی نبود هرچند هم که الان ما مشکلات زیادی را داریم، ولی به نسبت گذشته خیلی شرایطمان خوب هست و بهتر شده است، اما نسبت به آن چیزی که توقع داریم وجزء برنامهها و آرزوهایمان است فاصله داریم.
سردار حمیدی بیان داشت: خیابان ولیعصر (عج) را در دهه ۴۰ و ۹۰ میبینید تردد بیشتر شده و انضباط و کارها و اصلاحات هندسی که اتفاق افتاده و تغییر جهتهایی که توسط همکاران من انجام شده است.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سردار محمد حسین حمیدی با عرض تبریک به مناسبت هفته ناجا گفت: یکی از ماموریتهای اصلی پلیس بحث ارتقاء ایمنی و انضباط در حوزه ترافیک است.
سردار حمیدی ادامه داد: در حوزه تصادفات که ضعفهای ایمنی ناشی از ایمنی بحث تصادفات را به وجود میآورد در صورتی که کنترل نشود چه در حوزه زیرساختهای مهندسی ترافیک و چه در خصوص صنعت و قوانین و مقررات میتواند آسیبهای زیادی را ایجاد نماید حوزه تصادفات هست که متاسفانه در کشور و در شهر تهران علیرغم اینکه کاهش مناسبی را در طی دهه گذشته داشته، اما عدد مطلقی که باقی مانده است باز زیاد است.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: شهر تهران در ده سال گذشته به عنوان مثال در سال ۱۳۸۹ ما ۱۰۵۲ نفر در شهر تهران و در یکسال در تصادفات جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: قدر و سهم ما از تصادفات کل کشور چهار و نیم نفر بوده است و خب این آن زمان بالا بود و به مرور کاهش پیدا کرد. یعنی سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ تا سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۹ که شاهد هستیم رسید به ۵۸۴ نفر یعنی تقریبا ۵۰ -۶۰ درصد تصادفات ما کاهش پیدا کرد علیرغم اینکه رشد جمعیت و هم رشد سفر و تردد خودروها را داشتیم.
او بیان داشت: سهم ما از چهار و نیم نفر به سه و نیم نفر رسیده است، اما باز وقتی نگاه میکنیم عددی که باقی مانده است ۵۸۰ – ۶۰۰ نفر است. کارهای زیادی صورت گرفته که پلیس یکی از ارکان این اقدامات هست اقداماتی که در حوزه اصلاحات هندسی در حوزه ایمنیها و سامانهها تجهیزات، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و اصلاح قانون که در دهه گذشته اتفاق افتاد همه آنها کمک کرد که ما به این عدد برسیم، ولی باز جای کار زیاد دارد که امیدواریم که همه سازمانها عزم خود را جدیتر نمایند و ما شاهد باشیم که در سالهای آینده وقتی بنده و یا همکاران ما گزارش میدهیم در بخشهای مختلف توفیقات آنها مستدام باشد.
بیشتر بخوانید:
سردار حمیدی در خصوص تدبیر پلیس برای انضباط شهری گفت: شهری که سیزده میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد و هشت میلیون موتور و خودرو دارد و برآوردها نشان میدهد که بیست میلیون سفر در روز دارد طبعا در حوزه انضباط میتواند چالش داشته باشد و نه تنها شهر تهران و این بحث، بحث کشوری است و اکثر شهرهای ما به دلایل مختلف در انضباط شهری مشکل دارند، اما روند را وقتی نگاه میکنیم میبینیم که ما نسبت به گذشته شرایطمان خیلی فرق کرده، ولی نسبت به آن چیزی که آمال و آرزوهای ماست فاصله داریم.
وی بیان داشت: به عنوان مثال در نموداری که پیش روی داریم از تهران بزرگ از سال ۱۳۴۵ حدود دو میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت داشتیم و ۸۹۰ هزار دستگاه خودرو داشتیم که همین رنج نشان میدهد که رشد جمعیت و تعداد خودروها ادامه داشته است تا اینکه در سال ۱۳۹۹ میرسیم به ۱۳ میلیون جمعیت و ۸ میلیون موتور و خودرو که این رشد جمعیت در شهرهای مختلف هم اتفاق افتاده است، ولی تهران خودش را بیشتر نشان میدهد، چون پایتخت است و اکثر سازمانها راس آنها در در تهران هست.
وی گفت: در سال ۱۳۴۴ در آن زمان وضع رانندگی در شهر تهران تعجب آور است یعنی در سال ۱۳۴۴ دو میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت داشته ایم و هشتصد هزار خودرو داشته ایم و این خیابانها هم همان خیابانها است و همان هسته مرکزی شهر است و در سال ۱۳۵۰ – ۱۳۵۱ عکس روزنامه اطلاعات نشان میدهد با جمعیت حدود سه میلیون نفری و تعداد خودروهای یک و نیم میلیونی خودروها رییس راهنمایی و رانندگی تهران مصاحبه میکند که ترافیک تهران " قاراشمیش است " و این رشد خودرو و رشد جمعیت و سفرها اگر میخواست به همان شیوه ادامه پیدا کند و انضباط را اگر حاکم نمیکردند در ادوار گذشته الان در شهر جای زندگی نبود هرچند هم که الان ما مشکلات زیادی را داریم، ولی به نسبت گذشته خیلی شرایطمان خوب هست و بهتر شده است، اما نسبت به آن چیزی که توقع داریم وجزء برنامهها و آرزوهایمان است فاصله داریم.
سردار حمیدی بیان داشت: خیابان ولیعصر (عج) را در دهه ۴۰ و ۹۰ میبینید تردد بیشتر شده و انضباط و کارها و اصلاحات هندسی که اتفاق افتاده و تغییر جهتهایی که توسط همکاران من انجام شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *