گزارش ساماندهی مؤسسات آموزش عالی غیر استاندارد ارائه شد
سیاستهای «طرح آمایش عالی» پیرامون ساماندهی مؤسسات آموزش عالی فاقد استانداردهای لازم در جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،جلسه ۱۷۴ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کینژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دبیر هیات مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی پیرامون «طرح آمایش آموزش عالی» ابعاد مختلف این طرح در بخش راهبردی، گسترش کمی آموزش عالی با در نظر گرفتن نقشه جامع علمی کشور، چشمانداز آینده آموزش عالی و در نظر گرفتن مزیتهای اقتصادی نقاط مختلف کشور برای تأسیس رشتههای دانشگاهی را تشریح کرد.
در بخش دیگری از این گزارش، برخی از سیاستهای «طرح آمایش عالی» پیرامون ساماندهی مؤسسات آموزش عالی فاقد استاندارهای لازم، تفویض و تقویت اختیارات مؤسسات دانشگاهی، مأموریتگرا کردن و سطح بندی دانشگاهها، طرح جامع سنجش و پذیریش دانشجو و طرح جامع مهارتی نیز تشریح و تبیین شده است.
پس از ارائه این گزارش اعضاء نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون اجرای طرح رتبهبندی و اعتبارسنجی دانشگاهها، توجه به مأموریتگرایی مؤسسات آموزش عالی، تدوین نظام آموزشی فنی و مهارتی، ساماندهی رشتههای فاقد توجیه اقتصادی و در نظر گرفتن شاخص نسبت استاد به دانشجو مطرح کردند.
در پایان این جلسه نیز تعدادی از اعضای هیاتهای اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاههای علوم و فنون دریایی خرمشهر، اصفهان، خوارزمی، گلستان، ملایر، هنر اصفهان، اراک، حکیم سبزواری، کردستان، علوم پزشکی خراسان شمالی، علوم پزشکی مشهد و علوم پزشکی بوشهر مورد تأیید اعضای هیات عالی جذب قرار گرفتند.
در ابتدای این جلسه دبیر هیات مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی پیرامون «طرح آمایش آموزش عالی» ابعاد مختلف این طرح در بخش راهبردی، گسترش کمی آموزش عالی با در نظر گرفتن نقشه جامع علمی کشور، چشمانداز آینده آموزش عالی و در نظر گرفتن مزیتهای اقتصادی نقاط مختلف کشور برای تأسیس رشتههای دانشگاهی را تشریح کرد.
در بخش دیگری از این گزارش، برخی از سیاستهای «طرح آمایش عالی» پیرامون ساماندهی مؤسسات آموزش عالی فاقد استاندارهای لازم، تفویض و تقویت اختیارات مؤسسات دانشگاهی، مأموریتگرا کردن و سطح بندی دانشگاهها، طرح جامع سنجش و پذیریش دانشجو و طرح جامع مهارتی نیز تشریح و تبیین شده است.
پس از ارائه این گزارش اعضاء نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون اجرای طرح رتبهبندی و اعتبارسنجی دانشگاهها، توجه به مأموریتگرایی مؤسسات آموزش عالی، تدوین نظام آموزشی فنی و مهارتی، ساماندهی رشتههای فاقد توجیه اقتصادی و در نظر گرفتن شاخص نسبت استاد به دانشجو مطرح کردند.
در پایان این جلسه نیز تعدادی از اعضای هیاتهای اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاههای علوم و فنون دریایی خرمشهر، اصفهان، خوارزمی، گلستان، ملایر، هنر اصفهان، اراک، حکیم سبزواری، کردستان، علوم پزشکی خراسان شمالی، علوم پزشکی مشهد و علوم پزشکی بوشهر مورد تأیید اعضای هیات عالی جذب قرار گرفتند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *