ضرورت فروش مجازی صنایع دستی با توجه به استمرار شیوع کرونا
پویا محمودیان در گفتوگو با میزان به تشریح آخرین تمهیدات پیشبینی شده برای کمک به فعالان حوزه صنایع دستی در فروش محصولاتشان با ایجاد بازارهای مختلف پرداخت و گفت: ما برای توسعه فروش آنلاین صنایع دستی بر استفاده از ظرفیت سایتهای تجارت الکترونیک تاکید بسیاری داریم.
وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به فعالان حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: اصولا تاثیرگذاری فضای مجازی برای فروش صنایع دستی برای ما بسیار حائز اهمیت است و با توجه به شیوع کرونا اهمیت این مساله بیش از پیش احساس میشود.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا برای تقویت، توسعه و افزایش فعالیت فعالان حوزه صنایع دستی در فضای مجازی، تمام توان خود را در بعد معنوی و مالی به کار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بازار فروش یکی از دغدغههای جدی فعالان حوزه صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: تعداد بازارچهها، نمایشگاههای دائمی و فروشگاهها باید به این منظور افزایش پیدا کنند و به دنبال این هستیم که زیرساختهای را به این منظور فراهم کنیم.
محمودیان خاطرنشان کرد: در همین رابطه در همافزایی با شهرداریها در تلاش هستیم که بازارچهها و نمایشگاهها افزایش دهیم تا به دغدغه همیشگی فروش فعالان حوزه صنایع دستی پاسخ مناسبی را بدهیم.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به استمرار شیوع کرونا و عدم بازگشایی نمایشگاهها در استانهای مختلف چه تمهیداتی برای این مساله پیشبینی کردهاید، خاطرنشان کرد: از پایان خردادماه اجازه برگزاری نمایشگاههای محدود با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی داده میشود که اگر این اتفاق بیفتد، ما در استانها و تهران میتوانیم این کار را با ملاحظاتی انجام دهیم.