تصمیمات غلط در دانشگاه میتواند موجب بی انگیزگی دانشجویان ومهاجرت نخبگان شود
معاون پژوهشی و آموزشی نهاد رهبری در دانشگاهها گفت:گاهی با تصمیم گیری غلط در دانشگاه و حتی یک رییس دانشگاه بر این تنور دمیده میشود و دانشجویان و نخبگان ما انگیزه خودشان را از دست میدهند، اما میتوان با دادن مشورت درست به مسئولان دانشگاه این مسیر را به درستی هدایت کرد.
خبرگزاری میزان -
وی افزود: ما هم به مکتب حقانی امثال شهید بهشتی وصل هستیم بنابر این تربیت نیرو همیشه یکی از دغدغگان بزرگان نظام از جمله حضرت امام بود. امروز هم در ادامه جریان سیال انقلاب یعنی تربیت نیروهای متعهد این ماموریت بزرگ بر عهده من و شما گذاشته شده است. امروز ما واقفیم حساسیت اگر بیشتر از قبل انقلاب نباشید کمتر نیست. در دفاع مقدس و بعد از آن باز هم با نیروی کارامد و متعهد سر و کار داشتیم.
عیسی زاده گفت: مقام معظم رهبری با صدور گام دوم در بهمن ۹۷ این موضوع را به صورت برجسته مورد توجه قرار میدهند. تربیت نیروی کارآمد و متدین برای نظام مقدس اسلامی اهمیت دارد که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن پرداخته شده است،این مهم است که ما دغدغه اساتید در این زمینه را مطرح و بررسی کنیم. امروز یکی از مسائلی که مطرح است مهاجرت نخبگان است.گاهی با تصمیم گیری غلط در دانشگاه و حتی یک رییس دانشگاه بر این تنور دمیده میشود و دانشجویان و نخبگان ما انگیزه خودشان را از دست میدهند، اما می توان با دادن مشورت درست به مسئولان دانشگاه این مسیر را به درستی هدایت کرد.
معاون پژوهشی و آموزشی نهاد رهبری در دانشگاهها با اشاره به اینکه ویژگی گام دوم بحث الگو بودن انقلاب ایران در منطقه و سطح بین الملل است ،گفت: گام دوم انقلاب بسیار حساستر از گام اول است چرا که وقت ما محدود است و باید تلاش خود را به سرعت در این زمینه انجام دهیم.
عیسی زاده گفت: یکی از مشکلات ما در امر تربیت این است که ما آسیب شناسی نکردیم، چرا باید از ۴۰ سال در آموزش و در پرورش آنقدر غافل شویم که در مجلس و سخنان رهبر به این برسیم که سند ۲۰۳۰ چیست؟ باید آسیبهای آموزشی اساتید خود را در هم اندیشیها به بحث بگذاریم. چه میشود که یک استاد ۲۰ سال است که دانشجو تربیت میکند، ولی وقتی میخواهیم که خروجی خود را معرفی کنند چیزی برای ارائه ندارند.
وی درباره تربیت دینی گفت: تربیت یعنی ایجاد شیِ تدریجی تا رسیدن به کمال است. حضرت امام همواره تربیت و تزکیه نفس را مقدم میدانستند.
عیسی زاده تاکید کرد: گام دوم انقلاب از سوی رهبری مختصاتی از جمله ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دارد. همچنین اقبال ملتها از شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده اانقلاب اسلامی در گام دوم ذکر شده، این یعنی واقعا کشورهای زیادی به تربیت شده شماها چشم دارند.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاهها درباره بایستههای ضروری در تحقق تربیت دینی جوانان گفت: به گفته رهبری نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. احساس مسئولیت بیشتر و در پیش گرفتن روحیه جهادی، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی و... حائز اهمیت است.
به گزارش میزان-حجت السلام و المسلمین نیکزاد عیسی زاده معاون پژوهشی و آموزشی نهاد رهبری در دانشگاهها در مراسم برنامه دبیران هم اندیشی دانشگاههای علوم پزشکی با اشاره به تربیت دینی در تراز انقلاب اسلامی با تاکید بر گام دوم گفت: از ابتدای نظام مقدس اسلامی یکی از اهدافی که دایما مد نظر دغدغهمندان انقلاب بوده، تربیت نیروی انسانی بوده است.
وی افزود: ما هم به مکتب حقانی امثال شهید بهشتی وصل هستیم بنابر این تربیت نیرو همیشه یکی از دغدغگان بزرگان نظام از جمله حضرت امام بود. امروز هم در ادامه جریان سیال انقلاب یعنی تربیت نیروهای متعهد این ماموریت بزرگ بر عهده من و شما گذاشته شده است. امروز ما واقفیم حساسیت اگر بیشتر از قبل انقلاب نباشید کمتر نیست. در دفاع مقدس و بعد از آن باز هم با نیروی کارامد و متعهد سر و کار داشتیم.
عیسی زاده گفت: مقام معظم رهبری با صدور گام دوم در بهمن ۹۷ این موضوع را به صورت برجسته مورد توجه قرار میدهند. تربیت نیروی کارآمد و متدین برای نظام مقدس اسلامی اهمیت دارد که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن پرداخته شده است،این مهم است که ما دغدغه اساتید در این زمینه را مطرح و بررسی کنیم. امروز یکی از مسائلی که مطرح است مهاجرت نخبگان است.گاهی با تصمیم گیری غلط در دانشگاه و حتی یک رییس دانشگاه بر این تنور دمیده میشود و دانشجویان و نخبگان ما انگیزه خودشان را از دست میدهند، اما می توان با دادن مشورت درست به مسئولان دانشگاه این مسیر را به درستی هدایت کرد.
معاون پژوهشی و آموزشی نهاد رهبری در دانشگاهها با اشاره به اینکه ویژگی گام دوم بحث الگو بودن انقلاب ایران در منطقه و سطح بین الملل است ،گفت: گام دوم انقلاب بسیار حساستر از گام اول است چرا که وقت ما محدود است و باید تلاش خود را به سرعت در این زمینه انجام دهیم.
عیسی زاده گفت: یکی از مشکلات ما در امر تربیت این است که ما آسیب شناسی نکردیم، چرا باید از ۴۰ سال در آموزش و در پرورش آنقدر غافل شویم که در مجلس و سخنان رهبر به این برسیم که سند ۲۰۳۰ چیست؟ باید آسیبهای آموزشی اساتید خود را در هم اندیشیها به بحث بگذاریم. چه میشود که یک استاد ۲۰ سال است که دانشجو تربیت میکند، ولی وقتی میخواهیم که خروجی خود را معرفی کنند چیزی برای ارائه ندارند.
وی درباره تربیت دینی گفت: تربیت یعنی ایجاد شیِ تدریجی تا رسیدن به کمال است. حضرت امام همواره تربیت و تزکیه نفس را مقدم میدانستند.
عیسی زاده تاکید کرد: گام دوم انقلاب از سوی رهبری مختصاتی از جمله ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دارد. همچنین اقبال ملتها از شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده اانقلاب اسلامی در گام دوم ذکر شده، این یعنی واقعا کشورهای زیادی به تربیت شده شماها چشم دارند.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاهها درباره بایستههای ضروری در تحقق تربیت دینی جوانان گفت: به گفته رهبری نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. احساس مسئولیت بیشتر و در پیش گرفتن روحیه جهادی، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی و... حائز اهمیت است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *